Mastodon
28.2 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Rússia abordarà davant del Consell de Seguretat l”atac terrorista’ contra el cap militar de seguretat nuclear

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de Rússia han informat que en la pròxima reunió del Consell de Seguretat de Nacions Unides plantejaran conversar sobre l'”atac terrorista” d’este dimarts a Moscou que s’ha cobrat la vida del cap de les Tropes de Defensa Radiològica, Química i Biològica de les Forces Armades russes, el tinent general Igor Kirillov.

“Definitivament, plantejarem la qüestió de l’atac terrorista contra Igor Kirillov en la reunió del Consell de Seguretat de l’ONU que sol·licitem per al 20 de desembre sobre el subministrament d’armes occidentals a Ucraïna i el seu impacte en les perspectives d’una solució pacífica a la crisi ucraïnesa”, ha dit el representant permanent adjunt de Rússia davant de l’ONU, Dmitri Polianski.

“Els responsables d’este crim han de rebre el càstig que mereixen i afrontar la condemna inequívoca de tota la comunitat internacional”, ha asseverat Polianski en el seu canal oficial de Telegram.

Els servicis especials d’Ucraïna han reivindicat este dimarts l’autoria de l’atemptat amb bomba a Moscou, segons fonts del Servici de Seguretat d’Ucraïna (SBU) citades per les agències ucraïneses de notícies Ukrinform i UNIAN.

Així, han recalcat que Kirillov “era un criminal de guerra i un objectiu totalment legítim” i han agregat que el mort “va donar ordre per a usar armes químiques prohibides contra l’Exèrcit ucraïnés”. “El càstig pels crims de guerra és inevitable”, han apuntat.

L’atac, que Moscou investiga com un cas de terrorisme, ha sigut executat un dia després que el SBU imputara a Kirillov per la seua suposada responsabilitat en l’ús d’armament químic en el país en el marc de la invasió, deslligada al febrer del 2022 per ordre del president rus, Vladimir Putin.

Kirillov, nascut el 1970, es va graduar en l’Acadèmia Militar de Defensa Radiològica, Química i Biològica i el 2009 va entrar a formar part de les Tropes de Defensa Radiològica, Química i Biològica, unitat que passaria a encapçalar a l’abril del 2017.

Estes tropes estan encarregades de la lluita contra els efectes de les armes nuclears, radiològiques, biològiques i químiques, conegudes en general com a armes de destrucció massiva, i també de les operacions de seguretat civil en cas d’accident nuclear, bacteriològic, químic o mediambiental.

Últimes notícies

Mazón anuncia 35 milions més per a famílies i menors afectats per la DANA

La Generalitat destina un nou paquet de 35 milions per a llars damnificades per la DANA del 29 d'octubre. Es reforcen les ajudes al lloguer, a famílies nombroses i monoparentals, a l'acolliment i a menors amb necessitats especials.

Thomas Partey es declara no culpable i afronta juí el 2 de novembre per violació i agressió sexual

El jugador del Vila-real va negar davant el tribunal de Southwark els cinc càrrecs de violació i un d'agressió sexual. Manté la llibertat condicional.

Embargaments de vivenda habitual pugen un 28,1% en el 2T i marquen el major nivell des de 2022

Els embargaments sobre vivenda habitual van créixer un 28,1% en el segon trimestre fins a 2.902, el major nivell des de 2022. L'INE va registrar 6.407 processos iniciats.

Compromís demana la compareixença urgent de Marciano Gómez després de ser citat com a testimoni

Compromís reclama que el conseller de Sanitat explique en Les Corts els pagaments que atribuïxen a les seues empreses amb la trama Blasco, després de la seua citació com a testimoni.

Compromís demana la compareixença urgent de Marciano Gómez després de ser citat com a testimoni

Compromís reclama que el conseller de Sanitat comparega en Les Corts després de la seua citació com a testimoni en el cas Blasco. La formació exigix explicacions sobre pagaments de les seues antigues empreses a la trama investigada.

Mazón anuncia 35 milions en ajudes per a famílies i infància afectades per la DANA

El pla reforça lloguer, suport a famílies nombroses, monoparentals, acollidores i amb menors amb necessitats especials

SOS Desapareguts demana unitat després de la DANA i compromisos reals, no xerrameca política

L'associació reclama coordinació entre associacions, societat civil i institucions i exigix compromisos verificables després de reunir-se amb Mazón. Avança un congrés de prevenció al novembre a València i demana seguiment d'ajudes i suport psicològic.

El PP acusa a Diana Morant de protegir el regidor de Moncada després d’un altercat amb jóvens

El PP sosté que la líder del PSPV recolza a l'edil de Festes i Seguretat Ciutadana després d'un episodi durant les festes de Moncada difós en xarxes. Reclama el seu cessament i expulsió del govern local.