Mastodon
25.9 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Govern abona fins ara 1.000 ajudes a estudiants no universitaris afectats per la dana de les 9.564 sol·licituds

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports ha abonat les primeres 1.000 ajudes econòmiques destinades als estudiants no universitaris i famílies amb fills estudiants afectats pel recent temporal de la dana, per un import total de 600.000 euros.

El nombre de sol·licituds rebudes, en el termini establit de l’1 al 16 de desembre del 2024, a través de la seu electrònica i registres, ha sigut de 9.564 en total, segons ha informat el Ministeri.

Estes ajudes directes s’han aprovat en el Reial decret-llei 8/2024, de 28 de novembre, l’article del qual 45 establix una ajuda de 600 euros per a cada estudiant que haja vist afectat el seu habitatge o centre d’estudis, amb l’objectiu de sufragar despeses de reposició de llibres de text i material escolar o d’estudi.

De les sol·licituds rebudes, el 59,37% provenen d’alumnes als quals la dana ha afectat al seu centre educatiu, mentre que el 40,63% són d’alumnes amb habitatge afectat.

Entre els alumnes sol·licitants, el 32,83% són estudiants d’Educació Primària; el 26,2% d’Educació Secundària Obligatòria (I.S.O); el 14,99% d’Educació Infantil, i la resta, procedixen de Batxillerat, Formació Professional de Grau Superior i Grau Mitjà, i altres ensenyaments contemplats en la Llei. El 84,79% de les sol·licituds corresponen a alumnes menors d’edat.

La resta de les sol·licituds seguixen en tramitació administrativa, i s’aniran resolent mitjançant resolucions parcials de concessió, conforme s’avance en el procés de revisió de les sol·licituds d’ajudes.

Últimes notícies

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.

La Xarxa per Palestina alça el seu tancament en la UV després d’un acord amb el rectorat

El node valencià de la Xarxa Universitària per Palestina posa fi al tancament en La Nau després de firmar amb la Universitat de València un acord amb seguiment i mesures. El pacte inclou condemna, revisió de col·laboracions i un grup de treball mensual.

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.

El BOE publica el conveni del torró i massapans 2025 amb pujada salarial del 3% retroactiva

Les taules salarials del conveni estatal del torró i massapans per a 2025 fixen una alça del 3% amb efectes des de l'1 de gener. Hi haurà ajust per IPC de fins a 1 punt.

Donya Sofia recolza a Elx un congrés amb els últims avanços en malalties neurodegeneratives

La reina Sofía ha inaugurat a Elx el Congrés Internacional sobre Malalties Neurodegeneratives, que reunix fins al dia 18 a una trentena d'experts. El fòrum aborda avanços en biomarcadores, teràpies gèniques, neuroimatgeria i enfocament sociosanitari.

El Consell demana a la DGT un tràmit extraordinari per a donar de baixa cotxes desapareguts per la DANA

El Consell sol·licita un procediment extraordinari per a donar de baixa definitiva vehicles arrossegats per la DANA del 29 d'octubre i que els seus titulars conserven ajudes i indemnitzacions.

Donya Sofia abrigalla a Elx un congrés amb els últims avanços en malalties neurodegeneratives

La reina Sofía recolza la inauguració del ICND a Elx, un cim que reunix referents internacionals per a presentar avanços en diagnòstic i teràpies. El programa aborda biomarcadores, genètica, neuroimatgeria, inflamació i medicina de precisió, amb la veu de pacients i famílies.