Els aeroports de Valencia i Alacant-Elx tanquen un any històric amb 7,8 i 18,4 milions de passatgers

Incrementanun 8,7% i un 16,8% respectivament les xifres del 2023

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’aeroport de Valencia tanca un any «històric» i registra 10.811.672 passatgers el 2024, la qual cosa implica un increment del 8,7 per cent respecte a l’exercici 2023, segons ha informat Aena en un comunicat. Per la seua banda, el d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha registrat un total de 18.387.387 passatgers, la qual cosa suposa un increment del 16,8% en superar en més de 2,6 milions de viatgers les xifres del 2023.

En este sentit, l’aeroport valencià ja havia superat la barrera dels 10 milions de viatgers durant el passat mes de novembre, per la qual cosa el tancament d’any constata la «destacable» evolució en l’arribada i eixida de viatgers, especialment pel que fa al mercat internacional.

Concretament, en el cas del trànsit internacional l’aeroport de Valencia va registrar 7.836.342 passatgers, un 11,2% més que l’any anterior. Quant al mercat domèstic, els viatgers registrats en vols nacionals van ser un total de 2.954.414, un 2,6% més.

Els viatgers internacionals han sigut en la seua majoria procedents d’Itàlia, que van sumar 1.631.976 viatgers; seguits d’Alemanya amb 916.386; França, amb 851.920; Regne Unit, amb 838.775; i Països Baixos, amb 792.781.

Així, l’aeroport de Valencia va operar un total de 87.497 vols durant l’any 2024, la qual cosa suposa un increment del 6,4% respecte als moviments d’aterratge i enlairament de l’any anterior.

Respecte a les xifres de l’últim mes, l’aeroport valencià va gestionar un total de 794.517 passatgers en el qual va anar «el millor desembre» de la seua història, la qual cosa implica un creixement del 9,5% respecte al dee 2023, assenyalen des d’Aena. Quant a les operacions, es van gestionar un total de 6.645 vols, un 9,1% més.

DESESTACIONALITZACIÓ DE LA TEMPORADA ALTA

D’altra banda, l’aeroport d’Alacant el 2024 ha destacat per «la desestacionalització» de la temporada alta i un repartiment «més homogeni» del trànsit al llarg de l’any, així com per un increment percentual «molt similar» en el trànsit nacional i l’internacional, si be este últim seguix sent majoritari i va registrar 15.790.142 viatgers el 2024, un 16,8% més que l’any anterior. Quant al tràfic nacional, va sumar 2.578.389 viatgers, un 16,9% més.

La primera posició del mercat internacional l’any 2024 la seguix ostentant Regne Unit, amb 6.118.903 viatgers; seguit de Països Baixos, amb 1.155.475; Alemanya, amb 1.085.150; Bèlgica, amb 956.502; i Polònia, amb 846.940.

Quant als vols, també en este apartat l’aeroport alacantí va registrar un «rècord anual» amb un total de 116.270 operacions gestionades, un 15,6% més que el mateix mes del 2023.

En el passat mes, l’aeroport va gestionar un total d’1.216.350 passatgers en el qual va anar «el millor desembre de la seua història», la qual cosa implica un increment del 16,8% respecte al 2023. També en les operacions es va aconseguir «la millor xifra» d’un mes de desembre amb 8.402 vols gestionats i un augment del 17,7% respecte al mateix període de l’any anterior.

Últimes notícies

Més jóvens deixen de beure alcohol en les festes populars valencianes

El percentatge d’adolescents i jóvens que afirma no consumir alcohol en les festes populars de la Comunitat Valenciana ha passat del 15,4 % en 2017 al 24,1 % en 2025, un augment del 56,49 %, segons un estudi de Controla Club.

Intent d’homicidi a Cheste: un detingut i dos investigats per apunyalar un jove i un policia

Un home ha sigut detingut i altres dos estan investigats per un intent d'homicidi a un jove de 24 anys i a un agent de la Policia Local a Cheste. Els fets van ocórrer el 20 de juny durant una agressió amb arma blanca després que la víctima es negara a comprar droga.

El pacte Ford-Geely a Almussafes blinda el futur i els llocs de treball

L’acord entre Ford i Geely per a fabricar cinc models a la planta d’Almussafes ha sigut qualificat per Juanfran Pérez Llorca com una garantia de futur, ocupació i certesa. El president de la Generalitat ha comparat el pacte amb el de 1976 que va portar la fàbrica a la localitat valenciana.

L’acord entre Ford i Geely a Almussafes referma el pes inversor d’Espanya

Pedro Sánchez ha destacat a Almussafes que l’acord entre Ford i Geely per fabricar cinc models a la planta valenciana confirma la capacitat d’Espanya per atraure grans inversions i protegir l’ocupació.

Almussafes fabricarà cinc nous models de cotxe amb la nova aliança entre Ford i Geely

Ford i Geely han acordat crear en 2027 una empresa conjunta per fabricar cinc models a Almussafes, tres d'ells nous, la qual cosa obligarà a incrementar la plantilla actual de 4.142 treballadors.

Pedro Sánchez visita Ford Almussafes en plena expectativa per un gran acord per a la planta

Pedro Sánchez ha visitat hui la planta de Ford a Almussafes per a acompanyar l’anunci d’un acord corporatiu clau per a les operacions europees de la multinacional i per al futur de la fàbrica valenciana.

Detingudes 29 persones a Elx per una estafa de 18.000 euros en gasolina a una empresa de transport

La Policia Nacional ha detingut 29 persones a Elx per una estafa de més de 10.600 litres de combustible, valorats en uns 18.000 euros, a una empresa de transport a través d’un codi de repostatge fraudulent.

A presó per tres robatoris en menys d’una hora a Aspe

Un home de 54 anys ha ingressat en presó provisional després de ser detingut per tres robatoris consecutius en menys d’una hora al municipi d’Aspe, a Alacant.