Moren almenys 53 palestins en una onada d’atacs d’Israel contra la Franja de Gaza

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

Almenys 53 palestins han mort i desenes han resultat ferits en una onada d’almenys 15 atacs perpetrada este dilluns per l’Exèrcit israelià contra ciutat de Gaza, al nord de la Franja, i altres punts de l’enclavament.

Fonts mèdiques han confirmat a l’agència de notícies palestina WAFA que «53 màrtirs van arribar als hospitals» de l’esmentada localitat «des de les primeres hores del clarejar, a causa de les successives incursions israelianes» en diferents àrees.

Les Forces de Defensa d’Israel (FDI) han llançat almenys «15 atacs», la majoria d’ells amb avions de combat i drons, tenint com a objectiu «dotze comunitats civils i una escola que albergava a persones desplaçades en diferents barris de la ciutat de Gaza», sent el d’Al Daraj el més afectat amb dotze morts, cinc d’ells en l’escola Salah al Din.

A més, les forces israelianes han bombardejat les zones de Shujaiya, on han mort onze palestins, i als voltants de l’encreuament d’Al Ghafri, on s’han matat a altres sis.

La majoria de les víctimes han sigut traslladades a l’hospital d’Al Ahli, on la situació és «molt difícil a causa del gran nombre de màrtirs i ferits». «Els ferits estan sagnant en el sòl en el pati de l’hospital i els metges no poden fer res a la llum del creixent nombre de víctimes i la falta de llits i subministraments mèdics», han lamentat les fonts citades per WAFA.

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han elevat este dilluns a prop de 46.600 els morts per l’ofensiva deslligada per Israel contra l’enclavament després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 contra el país, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats.

Últimes notícies

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.

Brussel·les injecta 846 milions per a la reconstrucció després de la dana del 2024 a la Comunitat Valenciana

La Comissió Europea ha autoritzat el pagament de 846 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a reparar els danys de la dana d’octubre del 2024 a la Comunitat Valenciana, que va causar 230 morts i greus destrosses en infraestructures bàsiques.

La dana de 2024 inspira art i reflexió col·lectiva en un nou projecte de la UPV

La Universitat Politècnica de València presenta el projecte DANAda, amb un vídeo i una exposició que transformen l’impacte de la dana d’octubre de 2024 en una reflexió artística sobre resiliència i adaptació al canvi climàtic, amb connexió al projecte europeu The HuT.

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.

Una pirotècnia de Lleó dispararà per primera vegada la palmera de les Fogueres d’Alacant

La pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (El Bierzo, Lleó), dispararà esta mitjanit la palmera de la nit de la cremà, un dels moments més emblemàtics de les Fogueres de Sant Joan, en la primera ocasió que no recau en una empresa vinculada a Alacant o a la Comunitat Valenciana.

Nit sufocant a Benidorm amb mínimes de fins a 27,2 graus

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tropical i tòrrida, amb una mínima de 27,2 graus a Benidorm i valors molt elevats en altres localitats del litoral i de les capitals de província.

40 detinguts i quasi 1.000 identificats a València en la Nit de Sant Joan

La Policia Nacional ha detingut 40 persones i ha identificat 927 ciutadans en el dispositiu especial de la Nit de Sant Joan a València, amb 225 actes, sobretot per drogues, i denúncies per una agressió sexual i dos casos de violència de gènere.