Els alcaldes dels municipis afectats per la dana lamenten davant de Sánchez la ‘tardança’ de les ajudes

Els edils del PP creuen que la reunió amb Sánchez és «màrqueting polític» i els de PSOE destaquen que ha sigut «molt productiva»

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

Els alcaldes dels municipis afectats per la dana han coincidit a traslladar al president del Govern, Pedro Sánchez, la «tardança» amb la qual la ciutadania està rebent les ajudes i les compensacions per a fer front als danys de les inundacions, en les quals han demanat que tinguen prioritat els veïns que han perdut els seus habitatges.

En la trobada, celebrada a la Delegació del Govern, han pres la paraula dos alcaldes del PP (d’Algemesí i Torrent), dos alcaldes de PSPV-PSOE (de Riba-roja de Turia i Catarroja) i un de Compromís (Beniparrell).

En declaracions als mitjans després de la reunió, l’alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga (PSPV-PSOE), ha reconegut que «tots» els ajuntaments s’han «queixat de la tardança de les ajudes», encara que ha assenyalat que hi ha pràcticament 1.800 milions d’euros que «ja han arribat a les butxaques o bé dels empresaris, dels autònoms o dels propis veïns». Segons l’alcalde, Sánchez s’ha compromès al fet que es «van a agilitar al màxim».

Raga ha destacat que Sánchez s’haja «compromès a repetir esta reunió ampliant a més alcaldes, per tant vol donar explicacions a tots els municipis implicats en la dana».

A més, ha destacat que es talle el 100% de les infraestructures municipals, una ajuda que els ajuntaments han quantificat en 1.700 milions d’euros. «Amb este compromís jo crec que avancem moltíssim, a més de no només reconstrucció sinó d’aprendre d’este terrible impacte que ha sigut com a conseqüència del canvi climàtic», ha apuntat.

El primer edil de Riba-roja ha ressaltat també que el Govern s’haja compromès a invertir, «a través de les confederacions i els ministeris, de l’enginyeria, de les obres, de la renaturalització de les lleres, per a tenir unes vingudes d’aigua amb menys impacte i millor retingudes». Igualment, ha explicat que l’Executiu central s’ha compromès a «coordinar-se millor» amb la Generalitat, la Diputació i les administracions locals.

«ELS VEÏNS NO ENS DEMANEN QUE VINGA EL PRESIDENT»

Preguntat per si troba a faltar que Sánchez visite el seu municipi, ha assenyalat: «Els nostres veïns no ens demanen que vinga cap president. Ens demanen les ajudes, que siguen ràpides, que les finance l’Estat i la Generalitat valenciana, i això és en el que estem nosaltres, a solucionar els problemes reals. Si ve el president serà benvingut, com si ve el senyor Mazón, com si ve el president de la Diputació, però els veïns no ens demanen això, s’ho puc assegurar».

Des del municipi de Catarroja, la seua alcaldessa Lorena Silvent ha qualificat la reunió de «molt productiva». Ha confirmat que l’agilitat en les ajudes «ha sigut una de les peticions que hem realitzat al Govern d’Espanya».

«Volem que s’avance al màxim possible les bestretes tant a les comunitats de propietaris com als habitatges i que es prioritze, abans de pagar vehicles o trasters que també fa falta, a aquelles persones que han perdut la seua casa, que no poden viure en la seua casa per a poder fer esta reconstrucció», ha agregat.

Silvent ha destacat també que els municipis vagen a «formar part d’esta taula de la reconstrucció» i puguen reconstruir les seues ciutats «amb este finançament del 100%» i, sobretot, fer-les «més resilientes».

Sobre si troba a faltar que Sánchez visite les localitats damnificades, l’alcaldessa de Catarroja ha expressat que el seu municipi tampoc ha rebut la visita del president de la Generalitat, Carlos Mazón. «No hem tingut cap reunió en un despatx i en el Palau de la Generalitat, per tant crec que l’important així és estar tots units perquè això és un repte de tots i totes», ha considerat.

«UNA POSADA EN ESCENA»

Per la seua banda, els alcaldes del PP han retret que en la trobada només s’haja permès prendre la paraula a dos edils del PP, dos de PSPV-PSOE i un de Compromís. Per a l’alcalde d’Algemesí, José Javier Sanchis, «ha sigut una confrontació PP-PSOE» quan «això no va d’ideologies, això va de problemes i de solucions».

José Javier Sanchis ha asseverat que la trobada amb Sánchez «no ha sigut una reunió» sinó «una posada en escena per part del Govern d’Espanya» i «una estratègia de màrqueting polític i de llavat de cara», en arribar «tres mesos després» de la catàstrofe.

«Nosaltres no estem ací per a llavar la cara del Govern d’Espanya. Estem ací perquè li llaven la cara als nostres pobles i ciutats, que és el que ens fa falta en este moment», ha agregat.

Últimes notícies

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.