Mastodon

Trump anuncia aranzels del 25 per cent a la importació d’acer i alumini a partir del dilluns

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El president nord-americà, Donald Trump, ha anunciat este diumenge que instaurarà aranzels del 25 per cent sobre l’acer i l’alumini que importe Estats Units a partir d’este mateix dilluns.

Estes tarifes s’aplicaran “a tots”, ha explicat Trump en ser interrogat per què països es veurien afectats per la mesura. “Qualsevol acer que vinga a Estats Units va a haver de tenir un 25 per cent d’aranzel. També l’alumini. 25 per cent per als dos”, ha indicat Trump des de l”Air Force One’ en declaracions a la premsa nord-americana.

A més, ha avançat que elevarà encara més els aranzels en resposta a les mesures de represàlia adoptades per altres països, encara que ha emplaçat al dimarts o al dimecres per a concretar esta decisió.

“És molt senzill. Si ens cobren, els cobrem”, ha argüït. Estos aranzels s’imposaran “quasi immediatament” i el seu impacte serà “en tots els països”.

Trump també ha avançat que podria gravar la importació de xips semiconductors, productes farmacèutics, petroli i gas i el divendres va advertir que hi hauria aranzels recíprocs a partir de la següent setmana.

Trump ja va anunciar el passat 1 de febrer aranzels del 10 per cent sobre els productes de Xina i també aranzels del 25 per cent per a Canadà i Mèxic, encara que en estos dos casos ha suspès la seua aplicació durant un mes després d’aconseguir sengles acords per al desplegament de forces de seguretat en la frontera.

ÚLTIMES NOTÍCIES