Productors reclamen més pressupost per a À Punt, ‘producció 100% valenciana i nous formats’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Associacions de productors reclamen que es dote d’un major pressupost a À Punt per a «assegurar la inversió de la cadena en els continguts que ha de desenvolupar el sector audiovisual valencià».

Les entitats han fet públic un comunicat després dels recents nomenaments al capdavant de la societat resultant de la fusió en CACVSA, després de les primeres manifestacions del nou president del consell d’administració, Vicente Ordaz, i la imminent incorporació del director general, Francisco Aura.

Els productors recorden que la radiotelevisió pública valenciana «és l’autonòmica que menys s’invertix per habitant, aconseguint els 13 euro/habitant/any». La que més invertix és ETB amb 79euro/habitant, seguida de Galícia amb 45 euros, Aragó amb 42 i Catalunya amb 39. Inversió que, segons les dades del 2022, fan que l’augment d’audiència siga directament proporcional a la inversió.

La proposta que entenen «viable» seria aconseguir en diversos anys una ràtio del 0,45% del pressupost de la Generalitat i per tant arribar a 125 milions. «I així i tot la CACVSA estaria per baix del top 10 d’autonòmiques amb una inversió de 24 euros per habitant, la mitjana en estos moments és de 33 euro/habitant/any», advertixen.

A més, davant de la pròxima redacció del contracte programa per a la CACVSA, des de la producció valenciana independent veuen «necessari assegurar la inversió de la cadena en els continguts que ha de desenvolupar el sector, d’una reixeta que està composta del 25% d’informatius, el 10% de producció aliena, el 10% de retransmissions diverses (esports, festes, etc..), per la qual cosa en realitat els continguts de producció pròpia externalitzada, representen el 55% de la graella, així com complir amb l’obligació d’invertir el 6% dels seus ingressos totals, no únicament publicitat, en producció independent com estableix la Llei de Comunicació Audiovisual».

També advoca per que tots els continguts que s’emeten per À Punt siguen «creats, desenvolupats i produïts per empreses valencianes», al mateix temps que animen a la CACVSA a «fer una aposta clara en formats valencians, creats i desenvolupats a la Comunitat Valenciana i que si funcionen bé es podrien exportar a altres televisions, servint d’acceleradora per a les empreses de la Comunitat, eixint de la seua zona de confort, d’anar a formats testats que així i tot no estan complint els objectius d’audiència sempre desitjats».

El comunicat està subscrit per les associacions AVAPI, PAV, AVANT, AAA, AVEPA i ANIMAT.

Últimes notícies

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.