Mus sobre la vaga de metro: ‘La negociació està oberta i la predisposició a escoltar als sindicats és constant’

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha assegurat hui dijous respecte a la vaga que hi ha convocada en Metrovalencia que «les negociacions sempre estan obertes» i que «la predisposició a escoltar als sindicats és contínua, constant».

Martínez Mus s’ha pronunciat d’esta manera després de la reunió que ha mantingut esta jornada amb el president i altres representants de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) per a parlar d’actuacions arreplegades en el Pla de Riscos d’Inundació, preguntat per esta vaga i per si és possible assumir les reivindicacions sindicals.

«Quan són reivindicacions que es poden assumir, s’assumiran i quan no, doncs continua la negociació», ha afegit el responsable autonòmic, que ha apuntat que «en estos moments algunes de les peticions que estan plantejant són més senzilles, altres difícils i unes altres directament impossibles».

El conseller ha manifestat que «per tant, caldrà continuar amb les converses», al mateix temps que ha insistit que «la predisposició sempre és màxima» i que es mantindrà el clima de negociació «constant».

Vicente Martínez Mus ha expressat el seu respecte al «dret que tenen» els treballadors «a fer esta vaga», però ha afegit que «en estos moments la prioritat en la qual tindríem i hem d’estar tots» en Metrovalencia «és la recuperació de la normalitat» després de la dana del passat 29 d’octubre i els problemes que les inundacions provocades per este temporal van ocasionar en esta xarxa.

«La circulació de metre afecta a moltíssima gent. Entenc la preocupació que puguen tenir els sindicats convocants» de la vaga, «però per a mi, en estos moments, la prioritat ha de ser la recuperació íntegra de tot el traçat del metro, de les freqüències, dels problemes que estem tenint i de la situació provisional que tenim amb llançadores i línies provisionals» per a oferir servei a les zones afectades per la dana, ha agregat.

«Continuem escoltant i sent sensibles a les reivindicacions, però la preocupació en aquests moments és que és fonamental recuperar com més prompte millor la normalitat en el metro, que encara no la tenim», ha postil·lat el conseller.

Respecte a aspectes que reivindiquen els sindicats a través d’esta convocatòria de vaga, el titular de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha parlat de la referida a «la gestió de la dana» i relacionades amb la creació de la comissió vinculada a accidents i emergències.

Martínez Mus ha afirmat que ja està «iniciat el tràmit per a crear la comissió» de gestió d’accidents ferroviaris, un òrgan «de treball que té previst la Llei de Seguretat Ferroviària Valenciana».

«L’ANEM A ENGEGAR»

El conseller ha assegurat que esta és una comissió que «ja estava prevista» però que «no s’havia constituït mai». «Ja l’havíem decidit constituir i ja també a les Corts Valencianes hi ha una resolució, una moció, per a crear-la», ha afegit.

«Ja estem en això, l’anem a engegar», ha remarcat, al mateix temps que ha detallat que esta «era una de les coses que preocupava als sindicats i un dels motius de la vaga». «Ja està en marxa i espere que això ajude a desbloquejar estes negociacions», ha subratllat el responsable autonòmic.

Últimes notícies

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.