22.1 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

Catalá reitera que no contempla la dimissió de Mazón: ‘L’única responsabilitat que vull ostentar és la d’alcaldessa’

Sosté que el president “no s’amaga i per descomptat està dient el que el que correspon”

VALÈNCIA, 28 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat que ningú en el PP li ha oferit “en absolut” substituir en el càrrec al president de la Generalitat, Carlos Mazón, per la seua gestió de la dana, al mateix temps que ha reiterat que no contempla l’escenari de la seua dimissió. “Ni molt menys que jo ostente una altra responsabilitat que no siga l’única que vull ostentar i em fa feliç, que és ser alcaldessa de València”, ha agregat.

Catalá s’ha pronunciat d’esta forma, en declaracions als mitjans aquest divendres, preguntada pels “rumors” sobre que Gènova establisca una gestora a la Comunitat Valenciana i que ella vaja a situar-se al capdavant de la Generalitat.

“No hi ha res de debò”, ha insistit la primera edil, i preguntada per si estaria preparada per a ser presidenta de la Generalitat, ha contestat que està “preparada tots els matins” per a ser alcaldessa.

Sobre què li semblen les explicacions que ha donat Carlos Mazón sobre el dia de la dana, ha destacat que el president “està donant la cara”, “no s’amaga i per descomptat està dient el que el que correspon”. Així, ha assegurat que no ha canviat d’opinió sobre que confia en la seua paraula.

Així mateix, respecte a la seua opinió sobre que el Cecopi no es convocara fins a les 17 hores i que Mazón no s’incorporara fins a les 20.28 hores, quan ella va estar al capdavant del Cecopal de València des del matí, María José Catalá ha insistit que el president de la Generalitat “no forma part del Cecopi formalment”.

De fet, ha subratllat que, “en altres circumstàncies meteorològiques adverses en altres comunitats autònomes, els presidents autonòmics tampoc formaven part del Cecopi”.

A més, l’alcaldessa ha demanat “esperar a la justícia i al procediment judicial” que està obert sobre la gestió del 29 d’octubre, i “tenir este respecte també en els pronunciaments públics”.

Preguntada per si ha parlat amb Mazón en els últims dies, Catalá ha explicat que van estar treballant junts en el seu despatx, que també van presentar la inversió de l’empresa IBM en la ciutat i van participar en la inauguració d’un nou centre hospitalari a València. També ha destacat que este dijous van estar “parlant de projectes en la ciutat amb absoluta i total normalitat”.

“Com tenim confiança, som amics, sabeu que portem sent equip de treball molt temps. Sabem que en el context polític a voltes passen aquestes coses que no són veritat i el més important és a dir prompte que no hi ha res d’això i ja està”, ha resolt.

“VA FALTAR MOLTA INFORMACIÓ” DE LA CHX

L’alcaldessa de València ha afirmat també que “cada ajuntament va prendre les decisions que va considerar sobre la base de la informació que tenia” i que “va faltar molta informació”.

“Jo sempre dic que a nosaltres la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) mai ens va avisar que evidentment hi havia desbordament del barranc del Poyo i que ens podia arribar a este aigua”, ha sostingut.

Per això, ha manifestat que tira “molt en falta les explicacions oportunes del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer”, Miguel Polo, i ha lamentat que “no va voler venir a comparèixer l’Ajuntament de València” en la comissió municipal sobre la dana. Catalá espera que sí acudisca a les comissions del Congrés i Les Corts.

Últimes notícies

Un SAMU salva d’un ennuegament un bebé de 13 dies a Silla

Un familiar practica al menut una reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada de l’equip mèdic

El trasllat de la Mare de Déu reunix milers de fidels a València

La imatge de la Mare de Déu ha sigut portada en 22 minuts des de la basílica fins a la catedral entre versos i elogis

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.