El PSPV replica a Camarero que Aemet i CHX ‘van informar de la gravetat’ el 29O amb dades ‘en temps real’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El PSPV ha acusat a la vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, de «mentir descaradament» i ha replicat que les agències estatals «van informar de la gravetat de la situació» el 29 d’octubre, dia de la dana, amb l’establiment del nivell roig de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) a les 7.36 hores i amb dades «en temps real» per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX).

Així s’han manifestat els socialistes valencians en un comunicat, després de la roda de premsa de Camarero, en la qual la portaveu del Consell ha defensat que l’Executiu valencià va actuar este dilluns davant del temporal de pluges que afecta a la Comunitat Valenciana sobre la base de les dades que disposava i amb una informació «amb la qual no compatava el dia 29» d’octubre, quan la dana va arrasar gran part de la província de Valencia. «Ahir es va comptar amb una i el dia 29 no hi havia informació», ha al·legat la vicepresidenta del Consell.

En este context, el PSPV ha acusat a Camarero de «mentir descaradament de nou, demostrant que s’ha convertit en la portaveu dels bulos de Mazón i del PPCV» i ha assegurat que les agències estatals «van informar de la gravetat de la situació» en la jornada del 29 d’octubre.

En concret, ha precisat que l’Aemet va avisar «des de dies abans» de la situació meteorològica adversa i el dia 29 va establir l’avís roig a les 7.36 hores.

Així mateix, els socialistes han sostingut que l’alerta hidrològica decretada pel Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat a les 12.20 hores es va establir «amb la informació que li havia aportat la CHX, que transmetia dades en temps real».

Igualment, han recalcat que la competència de vigilar els barrancs i cabals és de la Generalitat i ha retret que el passat 29 d’octubre l’administració autonòmica «va decidir retirar» als bombers forestals del barranc del Poyo «a les 15.00 hores». «El propi Pla d’Inundacions especifica clarament la competència de la Generalitat de vigilar els barrancs, entre altres, mitjançant l’enviament dels bombers al terreny», han asseverat.

«Camarero s’ha dedicat hui a mentir de forma repugnant, perquè està insultant a la memòria de les 227 persones mortes el 29O per la greu negligència de Carlos Mazón, de saraos tot el dia i de parranda en El Ventorro», han resolt.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU