La producció d’arròs experimenta un notable creixement del 69% després de dos anys de sequera

La producció d’arròs per a la campanya de comercialització 2024/2025 ha assolit 562.294 tones, una xifra que representa un 69% més que la campanya anterior i una estabilització respecte a la mitjana dels darrers cinc anys. Aquesta notícia ha estat comunicada en una taula sectorial que va tenir lloc recentment, presidida per la directora general de Produccions i Mercats Agraris, Elena Busutil.

El motiu d’aquesta recuperació s’atribueix a les precipitacions acumulades entre la tardor de 2023 i la primavera de 2024, que han estat un 4% superiors a la mitjana habitual. Això ha permès augmentar la superfície sembrada d’arròs fins a les 81.616 hectàrees, un 49% més que el 2023 i un 2% per sobre de la mitjana dels cinc darrers anys.

A pesar d’aquest creixement, alguns agricultors de zones com l’Albufera de València no podran conrear a causa de la presència de llots derivats del dany causat per la dana. Per pal·liar aquesta situació, el Govern ha ofert una ajuda de 3.000 euros per hectàrea als afectats.

En el que referix a la producció regional, Andalusia es posiciona com la principal productora, seguida d’Extremadura, Catalunya i la Comunitat Valenciana. Així mateix, s’anticipa que les condicions hídriques per a la campanya 2025/2026 seran favorables, amb un 18% més de precipitacions acumulades.

Finalment, els preus de l’arròs pela i blanc en el context actual es mantenen per sobre de la mitjana, reflectint una estabilitat que beneficia els productors en comparació amb altres regions europees i de fora de la UE.

Últimes notícies

Puigdemont demana reservar-se la marca ‘Estat del Mon’ per a publicacions a la UE

Carles Puigdemont ha sol·licitat davant la EUIPO, amb seu a Alacant, reservar-se la marca 'Estat del Mon' per a servicis de publicació i periodisme en el mercat de la Unió Europea. La protecció, si s'aprova, abastaria una àmplia gamma d'activitats editorials i digitals durant 10 anys.

Bernabé defensa que els missatges de Miguel Polo en la DANA acrediten que va estar alerta

Pilar Bernabé assegura que els missatges aportats per Miguel Polo al jutjat sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024 demostren que el president de la CHJ va estar alerta i va atendre tots els requeriments, i critica la gestió del Consell i de Carlos Mazón.

Nou oli d’oliva de l’Espadà i la Calderona aconseguix la DOP europea

La Unió Europea ha reconegut amb la Denominació d’Origen Protegida l’oli d’oliva de 28 municipis de les serres d’Espadà i Calderona, a les províncies de Castelló i València.

Metrovalencia reduïx trens en agost i aplica horari de dissabte els laborables

Metrovalencia aplicarà en tot agost la freqüència de dissabte també entre setmana per la menor demanda estival, però mantindrà sense canvis els horaris de diumenges, festius i servici nocturn.

Carlos Espí, el davanter valencià disciplinat que salta al Real Madrid

Carlos Espí, davanter de Tavernes de la Valldigna de 21 anys i estudiant universitari, afronta el repte del Real Madrid després de garantir la permanència del Levante amb 11 gols en mitja temporada a Primera.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per fortes tempestes amb pedra

Aemet ha activat este dissabte l’avís taronja al sud de la província de València per tempestes amb ratxes molt fortes de vent i granís, i manté alertes per calor extrema en l’interior valencià i punts d’Alacant i Castelló.

Més autobusos de l’EMT per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a València

L’EMT de València reforçarà el servici amb una trentena d’autobusos addicionals el 12 d’agost per l’eclipsi solar, sobretot cap a les platges i les pedanies del sud.

MedusApp estrena un mapa interactiu per seguir les meduses en temps real

L’aplicació MedusApp, impulsada per la UPV i la UA, ha incorporat un nou mapa web interactiu per veure l’evolució de les meduses i ja ha superat les 700.000 descàrregues. L’eina permet consultar en temps real l’estat de les platges i genera dades útils per a la investigació científica.
FILMOTECA D'ESTIU