22.1 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic promou la matriculació en valencià per al curs 2025-2026

VALÈNCIA – La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic ha llançat una poderosa iniciativa per encoratjar les famílies a matricular els seus fills en valencià en el marc del seu procés d’admissió d’alumnes pel curs escolar 2025-2026.

Segons el comunicat emés per al col·lectiu, s’han obtingut resultats que indiquen que els pares i mares manifesten una clara preferència perquè els seus fills i filles estudien en valencià, considerant-lo una llengua d’oportunitats per al seu desenvolupament acadèmic. “I més encara quan s’ha demostrat, en els resultats de la consulta sobre la llengua base, que els pares i mares volen majoritàriament que els seus fills i filles estudiïn en valencià com a llengua d’oportunitats”, argumenten.

- Advertisement -Telegram València Diari

La Plataforma recorda una novetat important per a l’admissió: a partir de la pròxima sol·licitud d’admissió telemàtica, les famílies hauran de seleccionar la llengua base per als ensenyaments d’**Educació Infantil (3 anys)** i **primer de Batxillerat**. Al seu torn, per a **primer d’ESO**, la llengua base serà la que es marqui durant **6é de primària**.

En aquest nou context, la Plataforma subratlla la necessitat de triar el valencià en la sol·licitud d’admissió per “assegurar que l’alumnat, en acabar l’escolarització, siga competent en les dues llengües”. “Com més coneixements de valencià tinguin les nostres filles i fills, més facilitats tindran per a obtenir els nivells de llengua requerits per accedir a molts llocs de treball, i les persones que coneixen dues llengües (valencià i castellà) estan millor preparades per a adquirir una tercera llengua”, conclouen des de la Plataforma.

Finalment, Rubén Pacheco, portaveu de la Plataforma i president de **FAMPA-València**, ha destacat: “Tenim l’oportunitat de marcar la llengua base per a l’escolarització de filles i fills. En aquest punt, us recomanem triar valencià”. Aquesta recomanació busca fomentar un model educatiu més immersiu i preparat per a les exigències del món laboral contemporani.

Últimes notícies

Un SAMU salva d’un ennuegament un bebé de 13 dies a Silla

Un familiar practica al menut una reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada de l’equip mèdic

El trasllat de la Mare de Déu reunix milers de fidels a València

La imatge de la Mare de Déu ha sigut portada en 22 minuts des de la basílica fins a la catedral entre versos i elogis

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.