Les comunitats educatives mobilitzades per exigir la reactivació del Pla Edificant

VALÈNCIA – En els darrers dies, diverses concentracions han tingut lloc a les portes de centres educatius, convocades per la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, defensant la causa que ha esdevingut fonamental per a la comunitat educativa: “no a la paralització del Pla Edificant”.

Les entitats que configuren aquest col·lectiu han mostrat un rotund suport a les comunitats educatives i ajuntaments que s’estan mobilitzant per exigir que es reactivin les obres en els centres educatius, que actualment es troben paralitzades per la Conselleria d’Educació.

Segons un comunicat emès per la plataforma, l’objectiu de les concentracions és fer una crida al govern valencià per recuperar tota la inversió del Pla Edificant i evitar que els projectes caiguen en l’oblit, així com exigir que no es retallin els pressupostos destinats a millorar les infraestructures educatives.

A més, els convocants reclamen que el govern «complisca els compromisos en inversions educatives» que havien estat projectats i que actualment estan en suspens. Un exemple que il·lustra aquesta situació és el CEIP Max Aub de València. Aquesta institució educativa fa anys que espera una nova infraestructura que, fins ara, no ha arribat. Representants de l’agrupació s’han desplaçat fins al centre, on, conjuntament amb l’AFA, han posat de manifest l’«exemple de la falta de compromís amb l’educació pública» de l’actual govern de la Generalitat.

Un centre que, segons els membres de la comunitat educativa, compta amb un compromís de nova infraestructura per a l’any 2024, però que actualment es troba “totalment paralitzat”. Amb unes instal·lacions que presenten moltes deficiències, incloent-hi la manca d’ascensor, desperfectes visibles, múltiples esquerdes, i un incident recent en què un tros de cornisa va caure a l’espai del centre durant el mes de febrer, afortunadament en un moment sense alumnes a l’interior.

“Volem una infraestructura digna i més inversions en l’escola pública. No volem que ens abandonen; la seguretat del nostre alumnat ha de ser una prioritat”, ha afirmat Pau Vendrell, membre de l’AFA.

Per la seva banda, Rubén Pacheco, portaveu de la Plataforma i president de FAMPA-València, ha assenyalat: “No volen tornar als temps dels barracons i de les infraestructures educatives deficients; cal impulsar el Pla Edificant i no paralitzar-lo”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barcala s’oferix a la comissió de Les Corts i nega una cacera interna pel cas Els Naus

L'alcalde d'Alacant ha reiterat la seua plena disponibilitat per a comparéixer davant la comissió de Les Corts per les VPP de la Platja de Sant Joan i ha defés tres expedients informatius sense sancions. També ha reclamat al Govern un pla de vivenda per a la ciutat.

La ministra Rodríguez demana al Consell controles més exigents per a la vivenda protegida

Rodríguez ha reclamat al Consell reactivar controls i garanties en la VPP i ha sol·licitat una auditoria per a aclarir les adjudicacions investigades a Alacant.

El port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent i a les 09.24 s'ha obert només per a eixides. Emergències ha demanat precaució per l'alerta groga de pluges.

La pluja suspén la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València suspén la mascletà de les 14.00 per la pluja i la previsió per a les pròximes hores. El tret l'anava a realitzar Pirotècnia Saragossana.

La família de Tejero, feta mal després de la negativa de l’arquebisbe castrense al funeral en la catedral

La família ha lamentat que l'arquebisbe general castrense, Juan Antonio Aznárez, denegara el funeral en la Catedral de les Forces Armades, previst per al 25 de març. En un comunicat, els sis fills parlen de 'profund pesar' i suggerixen que s'han imposat raons polítiques sobre les eclesials

Un cotxe ha caigut per un terraplé i ha tallat la via del TRAM d’Alacant a la Vila Joiosa, sense ferits

Un cotxe s'ha precipitat des d'un pont sobre la línia 1 del TRAM d'Alacant, a l'altura de Paradís, i ha obligat a tallar la circulació entre Cala Piteres i Creueta. No hi ha ferits; FGV ha activat autobusos entre El Campello i Creueta i preveu reprendre el servici a primera hora de la vesprada.

La Policia ha desarticulat una xarxa que va captar a 55 dones ucraïneses per a estafar 4,7 milions en apostes en línia

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant i València una organització ucraïnesa que va captar a 55 dones per a obrir comptes i moure 4,7 milions estafats a plataformes d'apostes. L'operació Gira-sols suma 12 detinguts per tràfic, frau informàtic i blanqueig.

Barcala afirma estar a la sencera disposició de Les Corts per a donar totes les explicacions per les VPP de la Platja de Sant...

L'alcalde d'Alacant ha reiterat que està a la sencera disposició de la comissió que es constituïx el dijous en Les Corts per les irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan. Diu que facilitarà tota la informació i que l'objectiu és aclarir l''escàndol' i garantir la fi social de les vivendes.