34.9 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

Detingut a Elx després de robar 500 euros amb el mètode de les xinxetes per a distraure a la víctima

Un home de 35 anys va ser arrestat a Elx, Alacant, després de robar 500 euros a una persona que acabava d’eixir d’una sucursal bancària. Este succés va ocórrer mitjançant el mètode conegut com sembra, que consistix a llançar al sòl monedes, claus, xinxetes o objectes similars per a distraure a la víctima i aprofitar eixe moment per a cometre el furt.

Segons van informar les autoritats, una crida va alertar que uns ciutadans estaven perseguint un home sospitós d’haver comés el robatori. Quan la patrulla de seguretat ciutadana va arribar al lloc, van trobar al presumpte autor retingut per diversos vianants.

- Advertisement -Telegram València Diari

La víctima va explicar que després d’eixir de la sucursal bancària, es va pujar al seu vehicle quan una dona li va avisar que hi havia xinxetes darrere del seu cotxe. En baixar per a comprovar-ho, el lladre va aprofitar per a obrir la porta del copilot i sostraure un sobre que contenia 500 euros i diverses targetes.

En adonar-se del robatori, la víctima va perseguir el sospitós, qui va intentar fugir a peu. La col·laboració dels transeünts va ser clau per a aconseguir-ho i detindre-ho.

La Policia va realitzar diverses batudes als carrers pròxims per a localitzar a la dona que acompanyava al detingut, encara que no va tindre èxit. De moment, la investigació seguix oberta per a identificar a esta persona i confirmar la seua possible complicitat.

Com funciona el mètode de la sembra?

Este tipus de delicte sol cometre’s en grup. Un integrant vigila a les víctimes en llocs com a caixers automàtics, bancs, supermercats o centres comercials per a assegurar-se que porten diners o objectes de valor i les marca perquè la resta del grup les seguïsca.

Després, un altre integrant deixa caure bitllets o algun objecte prop de la víctima i la increpa per a cridar la seua atenció. En el moment en què la víctima s’acatxa per a arreplegar-los, els delinqüents aprofiten per a sostraure targetes o efectes que la persona haja deixat sense vigilància a causa de la distracció.

Esta modalitat de furt és especialment utilitzada per a aprofitar la descurada atenció de les persones en espais públics o pàrquings, i requerix l’alerta i precaució dels ciutadans per a evitar ser víctimes.

Últimes notícies

Mazón sol·licita a la Unió Europea ajudes per a impulsar el enoturismo i enfortir la competitivitat del sector vinícola

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, demana a la Unió Europea suport econòmic per al enoturismo, clau per a atraure visitants i potenciar la viticultura sostenible, destacant el seu impacte ambiental positiu i la importància de les denominacions d'origen.

El Llevant incorpora a Kervin Arriaga per al seu retorn a Primera Divisió

El Llevant ha tancat el fitxatge del migcampista hondureny Kervin Arriaga procedent del Partizan de Belgrad, amb contracte fins a juny de 2028, per a reforçar la seua plantilla de cara a la temporada en Primera Divisió.

València assumix la neteja del llit del riu Túria després de negativa de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

L'Ajuntament de València iniciarà la neteja i ampliació del tram del riu Túria en el seu municipi afectat per la dana, pel seu compte, després de la negativa de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer.

El PPCV respon a Morant: Santos Cerdán va ser clau per al seu ascens en el PSPV

El PPCV defén que Santos Cerdán va ser fonamental perquè Diana Morant aconseguira la secretaria general del PSPV, replicant les seues crítiques.

Tanquen temporalment la platja Cala Tancada en Orihuela-Costa per contaminació residual

La platja Cala Tancada en Orihuela-Costa ha sigut tancada temporalment a causa de la detecció de contaminació residual en les seues aigües, segons anàlisis de la Conselleria de Medi Ambient.

La Comunitat Valenciana, l’única regió turística d’Espanya on baixa el gasto de turistes estrangers

El gasto mig diari de turistes estrangers en la Comunitat Valenciana ha descendit un 3,3% en els primers cinc mesos de l'any, sent l'única gran zona turística espanyola amb esta caiguda.

Diana Morant advertix que cas Santos Cerdán no ha de servir com a salvavides per a Carlos Mazón

Diana Morant critica que el cas de corrupció de Santos Cerdán no es convertisca en un suport per a Carlos Mazón i denúncia la responsabilitat del PP valencià en la gestió de la dana d'octubre.

Tanquen temporares les platges de Tavernes de la Valldigna, Xeraco i Daimús per alta contaminació bacteriana en l’aigua

Les platges de Tavernes de la Valldigna, Xeraco i Daimús es tanquen temporalment al bany degut a la presència d'enterococs intestinals en nivells superiors als recomanats, indici de possible contaminació per abocaments de clavegueram.