Eslida, a la Serra d’Espadà, ha registrat l’acumulat més alt del temporal de pluges fins a les 08.40, amb 174 litres per metre quadrat, segons la xarxa de la Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet).
La matinada ha concentrat els majors aiguats en el litoral i prelitoral de Castelló, on diverses localitats han superat la barrera dels 100 l/m²: Suera (156,7), l’Alcúdia de Veo (156,4), Alfondeguilla (148,5), Aín (138,2), Tales (123,2), Chóvar (109), Cabanes (106,6) i la Vall d’Uixó (103,2). Estes dades situen a la comarca com l’epicentre de l’episodi en este tram horari.
Litoral i prelitoral, els més afectats
Acumulats tan alts en poques hores solen saturar el terreny i generar escorrenties en zones baixes; és probable la formació de basses d’aigua en carrers i la càrrega de barrancs, per la qual cosa convé extremar la precaució en els desplaçaments i evitar punts inundables. Els registres reflectixen un temporal focalitzat en el nord de la Comunitat durant la nit, amb major intensitat en la franja costanera i el seu entorn immediat.
A la província de València, els màxims han sigut clarament inferiors: Manises suma 74 litres i Aldaia 67,6. La diferència evidencia una major incidència a Castelló fins a les 08.40. Les xifres corresponen a eixe tall horari i poden actualitzar-se al llarg del dia conforme avanç l’episodi.