18.4 C
València
Dilluns, 29 setembre, 2025

La delegada del Govern retrau l’absència de Mazón en la reunió d’Emergències per les pluges

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, va retraure que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, no acudira ahir a la reunió convocada per la Conselleria d’Emergències per a analitzar l’episodi de fortes pluges a les províncies de València i Castelló. Al seu juí, en una jornada marcada per les precipitacions s’esperava un lideratge visible al capdavant de la coordinació institucional.

Bernabé va explicar que la trobada, celebrat en el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, es va desenrotllar sense referències a la presència o absència del cap del Consell. No obstant això, va subratllar que el fet que el president es trobara en un acte del PP a Múrcia obri un debat sobre com s’exercix la responsabilitat pública en moments d’emergència.

Lideratge i lliçons de l’última dana

La delegada va emmarcar la seua crítica en les lliçons apreses després de les inundacions de fa onze mesos. Va sostindre que en episodis d’este tipus la ciutadania espera que qui presidix la Generalitat se situe al capdavant, impulse la coordinació entre àrees i seguisca de primera mà l’evolució del temporal. Eixe lideratge, va defendre, ajuda a agilitzar decisions i a traslladar un missatge de tranquil·litat.

En eixa línia, Bernabé va remarcar que cada responsable polític exercix la seua funció com considera, però va insistir que a Mazón li correspon donar explicacions sobre la seua absència. Va recalcar que estar a l’altura en una situació adversa és clau per a mantindre la confiança dels ciutadans en les institucions.

L’episodi i les declaracions situen el focus en les prioritats de la gestió del temporal i en la coordinació entre la Generalitat i l’Administració de l’Estat. La Conselleria d’Emergències va convocar la reunió per a avaluar la situació generada per les pluges i alinear la resposta dels servicis implicats en les dos províncies afectades; el debat, ara, passa pel paper que ha d’exercir el president en el seguiment de la crisi.

Últimes notícies

El temporal deixa 356,8 l/m² en 12 hores a Gandia i concentra la pluja a la Ribera

Gandia suma 356,8 l/m² en 12 hores en un episodi amb avís roig en la Comunitat Valenciana. Avamet destaca registres torrencials a la Ribera i l'Albufera.

Les Corts Valencianes suspenen l’activitat parlamentària del dimarts per les pluges

El Parlament valencià cancel·la les sessions previstes este dimarts pel temporal. S'ajornen la comissió sobre la DANA del 29 d'octubre i la de Sanitat i Consum

València i diversos municipis mantenen el tancament de col·legis el dimarts per l’alerta taronja

La previsió passa a nivell taronja i diversos municipis de la província prorroguen al dimarts la suspensió de l'activitat educativa, amb tancaments i mesures preventives.

Matinada sense incidents greus a la província de València malgrat la DANA i pujades en barrancs

La nit va transcórrer amb normalitat a la província, amb incidències localitzades: desbordament a Aldaia, pujada del Pedrís a Paiporta i despreniments a Buñol. L'alerta roja continua activa en el litoral.

Nit en blanc a Aldaia per pluges torrencials i por a una altra DANA

Pluges intenses i alerta roja a Aldaia van provocar una nit sense dormir entre veïns i Ajuntament, amb 57 l/m² en mitja hora i desbordes en Bonaire.

Pluges torrencials neguen la Comunitat Valenciana: vols cancel·lats, inundacions i rescats

El temporal manté l'alerta roja en el litoral de València i deixa més de 200 l/m² a Gandia en poques hores, amb rescats, retards i quatre vols cancel·lats. 239 municipis suspenen classes i els servicis d'emergència reforcen la seua operativa.

El València-Oviedo, ajornat per alerta roja, es jugarà el dimarts a les 20.00

El jutge de competició posposa el València-Real Oviedo previst el dilluns a les 21.00 a Mestalla per alerta roja i el reprograma al dimarts a les 20.00, condicionat al clima.

Ajornat el València – Oviedo per alerta roja: es jugarà el dimarts a les 20.00

L'RFEF suspén el València - Oviedo a Mestalla per alerta roja per pluges i inundacions. El dol passa al dimarts a les 20.00, condicionat a la millora del temps.