PP i Vox impulsen suprimir el llenguatge inclusiu en Les Corts i eliminar la comissió LGTBi

PP i Vox han registrat una proposta de reforma del reglament de Les Corts Valencianes que elimina el llenguatge inclusiu i reduïx el nombre de comissions parlamentàries. El text preveu suprimir la comissió de Polítiques d’Igualtat de Gènere i del Col·lectiu LGTBi i integrar les seues competències en una nova comissió de Família, Política Social i Igualtat. També planteja la desaparició de les comissions d’Assumptes Europeus, de Drets Humans i de Participació Ciutadana.

Canvis en llenguatge i òrgans de treball

L’eliminació del llenguatge inclusiu afectaria documents, acords i comunicacions institucionals, que deixarien d’emprar desdoblaments de gènere o fórmules que expliciten el femení i el masculí de manera simultània. En la pràctica, s’optaria per formulacions genèriques, la qual cosa uniformitza els textos però reduïx la visibilitat explícita de les dones i d’altres col·lectius en la redacció oficial.

La reforma també modifica la composició de les taules de les comissions: segons els proponents, es manté l’equilibri, però desapareix la regla de cremallera, un sistema d’alternança obligatòria per gènere en l’elecció de càrrecs. La supressió d’eixa mecànica introduïx major flexibilitat en la configuració de les taules, encara que pot alterar la seqüència de representació que garantia el repartiment paritari estrictament alternat.

La reordenació de comissions concentra debats i seguiment de polítiques en menys òrgans. Integrar Igualtat i LGTBi en un nou comité de Família, Política Social i Igualtat agrupa matèries relacionades sota un mateix paraigua i pot agilitzar tràmits, però reduïx espais específics de control i deliberació sobre drets humans, participació ciutadana o assumptes europeus, que passarien a abordar-se en altres fòrums o de manera més transversal.

Xoc polític en Les Corts

Des de Vox se subratlla que la reforma perseguix un canvi simbòlic i polític de gran importància, que frena la proliferació d’organismes i comissions identitàries i reforça el paper central de la família. Amb este enfocament, la nova arquitectura parlamentària pretén simplificar estructures i orientar els treballs a prioritats que consideren més generals.

El PSPV interpreta la proposta com una nova mostra d’alineament del Consell amb l’extrema dreta. El seu síndic, José Muñoz, sosté que Carlos Mazón compartix un ideari retrògrad i que està disposat a sacrificar drets i llibertats conquistats durant anys, especialment els vinculats al col·lectiu LGTBiQ+.

Compromís qualifica la iniciativa d’antidemocràtica i parcial. El seu síndic, Joan Baldoví, acusa PP i Vox d’alçar una cortina de fum per a tapar la seua responsabilitat en la mort de 229 persones durant la dana del 29 d’octubre, i advertix que el preu el pagarien les dones, les persones LGTBi i els Drets Humans. Al seu juí, els dos partits representen un projecte d’odi que no reflectix a la majoria del poble valencià.

La proposta obri ara un procés de tramitació parlamentària en Les Corts que inclourà debat i votació. De tirar avant, la reforma canviaria l’estructura de treball de la Cambra i el llenguatge utilitzat en les seues comunicacions oficials, amb efectes directes sobre com s’organitzen i visibilitzen les polítiques d’igualtat i diversitat.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.