Catalá reclama al Govern que el VDS siga Esdeveniment d’Excepcional Interés Públic

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha reiterat la seua petició al Govern perquè la trobada de startups i inversors VDS siga declarat Esdeveniment d’Excepcional Interés Públic i ha anunciat la renovació de l’acord municipal amb l’Associació Startup València per a garantir la seua celebració també en 2026 i 2027. La decisió, comunicada durant l’obertura de l’octava edició, ha buscat consolidar el creixement de la cita i assegurar la seua continuïtat amb major previsibilitat institucional.

En esta edició, que transcorre entre este dimecres i demà, el VDS 2025 reunix 12.000 participants procedents de 120 països, incloent més de 3.000 startups, 1.500 empreses i 800 inversors amb actius sota gestió superiors a 300.000 milions d’euros. La convocatòria ha reforçat el paper de València com a pol d’innovació en atraure a corporacions i líders tecnològics.

Durant les sessions, s’abordaran els grans desafiaments globals des de set eixos: ciutats intel·ligents i infraestructura digital, deeptech (emergents el model de negoci de les quals es basa en la innovació d’alta tecnologia en enginyeria o en avanços científics significatius), salut i longevitat, energia verda, IA, ciberseguretat i futur del treball. L’enfocament ha pretés connectar reptes públics i oportunitats empresarials per a accelerar projectes amb potencial d’impacte directe.

Catalá ha explicat que l’objectiu de passar a un suport bianual i no d’any en any, com es feia fins ara, ‘és aportar una major estabilitat i seguretat jurídica per a garantir el creixement d’un esdeveniment que té un impacte molt positiu, i cada vegada major, a la ciutat’.

Petició de AEIP

En la seua intervenció, ha subratllat el paper tractor de l’ecosistema local: ‘València respira innovació i s’ha convertit en un punt de trobada indispensable del talent, les idees i energia transformadora’. ‘VDS ha vingut per a quedar-se‘, ha assegurat, i ha destacat que ‘València està competint en les grans lligues de la innovació i l’emprenedoria tecnològica, i té la voluntat d’anar a més’.

Per això, ha reiterat la seua reclamació al Govern central perquè declare el VDS com a Esdeveniment d’Excepcional Interés Públic, ‘donada la seua rellevància econòmica, social i estratègica’. En eixa línia, ha sostingut que el VDS ‘ha de ser declarat Esdeveniment d’Excepcional Interés Públic. Ho hem sol·licitat formalment al Govern i hui el reitere, amb l’esperança de quina quan vinga a este esdeveniment la Ministra d’Innovació, ens agafe el guant i es comprometa. Perquè València i el seu Digital Summit estan al nivell de Madrid i Barcelona; i nosaltres no podem ser menys, i el Govern ens ha de donar el mateix tracte’.

L’alcaldessa ha defés que ‘València és una ciutat que no tem al canvi, que l’abraça amb entusiasme, que convertix les idees en projectes i els projectes en oportunitats’. Ha emmarcat esta visió en el creixement de l’ecosistema innovador de la ciutat i ha citat el Global Startup Ecosystem Report 2025, que xifra en més de 1.500 les startups locals, amb més de 20.000 ocupacions qualificades i un valor de 3.900 milions de dòlars, dades que, ha remarcat, situen a València entre els 100 millors ecosistemes emergents. Amb el suport municipal renovat i la petició de AEIP sobre la taula, l’organització ha buscat guanyar estabilitat i projecció per a futures edicions.

Últimes notícies

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.