22.4 C
València
Dimecres, 29 octubre, 2025

La Universitat de València declara dol oficial i convoca minuts de silenci per la DANA

La Universitat de València ha declarat este dimecres, quan es complix el primer aniversari de la DANA que va provocar la riuada del 29 d’octubre de 2024, dia de dol oficial i ha convocat minuts de silenci al llarg de la jornada en record i homenatge a les víctimes.

La decisió s’emmarca en el Decret 153/2025 del Consell que declara dol oficial en la Comunitat Valenciana, al qual la institució acadèmica s’ha adherit, com també han fet altres institucions valencianes. Com a signe de dol, les banderes oficials en els edificis universitaris onejaran a mitja asta durant tot el dia. La universitat ha distribuït els actes en diferents horaris i espais per a facilitar la participació de la comunitat universitària i ajustar-se al desenrotllament de l’activitat acadèmica.

Minuts de silenci per campus

Al Campus de Burjassot-Paterna està convocada a les 11.00 la primera concentració en la plaça central. En este mateix campus, a les 12.00 s’ha fixat un altre minut de silenci a les portes de la ETSE (Escola Tècnica Superior d’Enginyeria), els dos en record i homenatge a les víctimes.

Al Campus de Blasco Ibáñez, a les 12.00 està convocat el minut de silenci a les portes del Rectorat de la Universitat i de les facultats de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport; Filologia, Traducció i Comunicació; Fisioteràpia; Geografia i Història; Infermeria; Medicina i Odontologia; i Psicologia, a més d’en les escales de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació. La coincidència horària permet concentrar els actes sense alterar en excés el ritme de classes i servicis.

A la mateixa hora s’ha convocat una concentració a les portes de l’edifici històric de la UV, el Centre Cultural La Nau. Al Campus dels Tarongers, la convocatòria serà a les 12.00 en el punt de trobada oest per a les Facultats de Ciències Socials i de Formació del Professorat, i a les 12.15 en els vestíbuls de les facultats de Dret i d’Economia. Este dispositiu escalonat repartix l’assistència per espais i franges per a afavorir la participació sense desplaçaments innecessaris i compatible amb l’activitat docent.

Últimes notícies

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, reconeix que ‘hi hagué coses que haurien d’haver funcionat millor’ en el primer aniversari de la DANA

El Consell declara el 29 d’octubre com a Dia de Record a les Víctimes de la DANA i jornada de dol oficial a tota la Comunitat Valenciana

Sedaví declara el 29 d’octubre dia de dol oficial durant 12 anys

El ple municipal ha aprovat per unanimitat fixar cada 29 d'octubre com a jornada de dol durant 12 anys en memòria de les 12 víctimes vinculades al municipi. La decisió coincidix amb el primer aniversari de la riuada provocada per la DANA del 29-O i s'acompanya d'actes d'homenatge.

Morant exigix a Mazón explicacions i dignitat política per a les víctimes de la DANA

Diana Morant ha afirmat que Carlos Mazón encara deu explicacions i dignitat política a les víctimes de la DANA. Yolanda Díaz i Patxi López han recolzat les exigències de rendició de comptes.

Un any després de la DANA a València: lliçons i canvis

Dotze mesos després de les riuades a València, l'experiència ha deixat aprenentatges clars: millor anticipació, comunicació més clara, urbanisme més responsable i una societat més preparada.

El Congrés guarda un minut de silenci pels 237 morts de la DANA

El Congrés ha guardat un minut de silenci en el primer aniversari de la DANA, que va deixar 237 morts, principalment a València. A la vesprada hi haurà funeral d'Estat en el Museu de les Ciències de València, presidit pels reis i amb presència del Govern i familiars.

Rufián diu ‘psicòpata’ a Mazón per anar al funeral d’Estat per la DANA

Rufián ha titllat de 'psicòpata' a Carlos Mazón per mantindre la seua assistència al funeral d'Estat per les víctimes de la DANA malgrat la petició de les famílies. També ha acusat a Feijóo i Abascal de 'ser 'còmplices' de la seua continuïtat.

Sánchez evita respondre a Feijóo per respecte a les víctimes de la DANA

El president ha refusat entrar en l'encreuament amb el líder del PP en la sessió de control i ha demanat centrar la jornada en la memòria de la DANA. Feijóo ha redoblat les crítiques en la vespra de la comissió del Senat pel cas Koldo.

Els reis i Sánchez saludaran a les famílies en el funeral d’Estat per la dana

Els reis i Pedro Sánchez saludaran esta vesprada als familiars de les víctimes en el funeral d'Estat per la dana a València, en el primer aniversari. L'acte inclourà discursos de tres afins i del rei Felip VI i reunirà unes 800 persones en el Museu de les Ciències