23.7 C
València
Dijous, 30 octubre, 2025

Aemet activa l’avís groc este dijous en el litoral nord d’Alacant i sud de València

Aemet ha establit per a este dijous l’avís groc en el litoral nord d’Alacant i el litoral sud de València per precipitacions que poden acumular 30 l/m² en una hora. L’alerta estarà vigent des de les 00.00 fins a les 17.00 del 30 d’octubre, amb una probabilitat estimada entre el 40 i el 70%, i afectarà sobretot les franges costaneres.

Pluges intenses i tempestes

Segons la previsió, els ruixats aniran acompanyats de tempesta. Això implica episodis irregulars que poden descarregar amb força en poc temps, alternant estones de calma amb nuclis de precipitació més actius. De manera local, les pluges podrien provocar embassades en punts baixos, dificultar la circulació i reduir la visibilitat de manera puntual.

Els 30 l/m² en seixanta minuts indiquen ruixats d’intensitat notable que, si es concentren en pocs minuts, poden afectar desplaçaments i activitats a l’aire lliure. Es recomana planificar trajectes amb antelació, extremar la precaució al volant i evitar creuar zones amb acumulacions d’aigua quan apareguen.

El tram horari assenyalat abasta la matinada, el matí i el primer tram de la vesprada, per la qual cosa pot coincidir amb entrades i eixides de centres de treball i escolars. Donat el rang de probabilitat, el repartiment de la pluja serà desigual i la ubicació exacta dels ruixats pot variar. S’aconsella seguir les actualitzacions del pronòstic al llarg de la jornada.

Últimes notícies

Els mitjans digitals valencians col·laboraran amb Club Abierto de Editores per a reforçar la seua activitat

L’associació AMDComVal i el col·lectiu editorial han signat un acord de col·laboració que també té com a objectiu potenciar el reconeixement dels mitjans natius digitals

Mazón avança una reflexió més profunda després del funeral per les víctimes de la DANA

El president ha assumit l'ocorregut en el funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA i ha avançat que en els pròxims dies farà una reflexió més profunda. També ha assenyalat que rebrà hui a una família d'afectats i que acudirà a comissions d'investigació.

Mompó acusa Moncloa d’orquestrar el funeral d’Estat i lamenta l’ús de les víctimes

El president de la Diputació de València ha atribuït a Moncloa l'organització del funeral per la DANA i ha demanat que el focus es mantinga en les víctimes. També ha qüestionat el protocol i ha defés millorar coordinació i formació davant emergències.

El vicepresident de la comissió de la DANA creu que Mazón no seguirà en el càrrec quan comparega

IU sosté que Carlos Mazón podria no continuar com a president abans de la seua cita del dia 17 en la comissió de la DANA. Exigixen la seua dimissió i respecte a les víctimes.

La dana dispara la preocupació climàtica i la ecoansiedad en la Comunitat Valenciana

Un estudi liderat des de la UCV constata que la dana d'octubre intensifica la preocupació pel canvi climàtic i eleva la ecoansiedad, sobretot en dones i jóvens.

El PSPV denuncia violència institucional de Mazón amb les víctimes de la DANA

El síndic José Muñoz ha acusat a Carlos Mazón de violència institucional amb les víctimes de la DANA després del funeral d'Estat. El PSPV ha demanat eleccions anticipades i ha assenyalat a PP i Vox com a responsables de sostindre-ho en el càrrec.

La plantilla de Mahle vota el preacord del ERE: 506 acomiadaments, 40 a Paterna

El preacord entre la direcció i CCOO i UGT fixa 506 acomiadaments, millores d'indemnització i una borsa d'ocupació. La votació en assemblees pot tancar la negociació.

Vox: el funeral per la DANA no va honrar a les víctimes i va blanquejar a Sánchez

Vox ha sostingut que el funeral per les víctimes de la DANA va servir per a blanquejar a Pedro Sánchez i no per a honrar als morts. José María Llanos ha denunciat que un any després no s'han iniciat obres i ha qüestionat el Pacte Verd.