L’Orihuela busca la campanada davant el Llevant de les rotacions

L’Orihuela afronta la primera ronda de la Copa del Rei este dijous a les 19 hores en Els Arcs amb un objectiu ambiciós: donar la sorpresa, avançar en la competició i acostar-se a un encreuament davant un rival de Lliga de Campions. El format a partit únic alimenta eixa confiança, perquè cada encert pesa més i l’empenyiment local pot equilibrar la diferència de categories.

L’equip arriba reforçat per la seua marxa en la Copa Federació, en la qual està invicte i ha aconseguit la final després de superar amb solvència a Intercity (1-6), Ceuta 6 de Juny (2-5), Huétor Tájar (3-0), Esportiva Minera (2-3 en penals) i Toledo (2-4). Eixa seqüència d’eliminatòries ha consolidat una idea: l’Orihuela se sent còmode en encreuaments directes i sap gestionar la pressió quan el marge d’error és mínim. A més, Els Arcs presentarà un gran ambient, amb les seues 4.200 localitats completes, un factor que sol inclinar detalls com la intensitat en les segones jugades o el ritme sense pilota.

Llevant amb rotacions

El Llevant es presenta amb la seua segona unitat després d’un dol molt exigent a Mallorca, on la pluja va elevar la càrrega física. Amb la vista també en el compromís del diumenge davant el Celta de Vigo en el Ciutat de València, en el qual busca la seua primera victòria com a local, el quadre granota dosificarà esforços i obrirà la porta a jugadors amb menys minuts.

Julián Calero té les baixes d’Iván Romero i Diego Pampín, a més d’Oriol Rey, afligit d’una gastroenteritis aguda. El tècnic reservarà als titulars que puga i mourà la porteria: Pablo Campos entrarà en l’onze. També podria debutar l’uruguaià Alan Matturro, després d’encadenar diverses lesions musculars des de la seua arribada a l’estiu. Altres futbolistes com a Morals, Espí, Losada, Olasa i Cabell, amb un paper secundari en LaLiga EA Sports, disposaran d’una oportunitat per a reivindicar-se en la Copa.

Els antecedents conviden a l’Orihuela a creure: ja va posar contra les cordes a Vila-real en 2020, Girona en 2023 i Getafe fa un any. Encara que hi ha tres categories de diferència —l’Orihuela milita en Segona Federació i el Llevant va ascendir a LaLiga EA Sports al juny—, el format del torneig reduïx distàncies si el conjunt local manté la solidesa defensiva i aprofita les seues transicions.

El partit està fixat per a les 19 hores en Els Arcs i el dirigirà Juan Martínez Munuera. Possibles alineacions: Orihuela CF, amb Iván Buigues; Nacho Vila, Algisi, Álex Salto, Marc Sirera; Booker, David Rodríguez, Gonzalo Miranda, Monterde, Javi Solsona; Rubén Solano. Llevant UD, amb Pablo Campos; Víctor García, Matturro, Cabell, Manu Sánchez; Pablo Martínez, Olasa, Losada; Brugué, Espí i Morals.

Últimes notícies

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.