Dos hòmens i una dona han sigut detinguts en desmantellar un punt de venda de substàncies estupefaents a Alacant. En l’operació s’ha intervingut prop de 700 grams de cocaïna que distribuïen oculta en un compartiment fabricat en el seu vehicle, un sistema pensat per a eludir controls rutinaris i passar desapercebut en inspeccions ràpides.
Segons la investigació, els arrestats proveïen a diversos traficants assentats en la zona nord de la ciutat i en localitats pròximes. La droga s’emmagatzemava, processava i manipulava en un traster de Sant Joan d’Alacant que utilitzaven com a magatzem, des d’on preparaven les dosis i organitzaven els lliuraments a la menuda.
En el cotxe utilitzat per a la distribució es va trobar, sota el volant, un embolcall amb 400 grams de cocaïna. Este mètode d’ocultació apunta a un repartiment per carretera, amb lliuraments ràpids i un risc menor de detecció durant escorcolls superficials.
Després de localitzar al segon investigat, els agents van practicar dos registres: un en un domicili de Mutxamel i un altre en un traster de Sant Joan d’Alacant, propietat d’un dels detinguts. Allí es van intervindre prop de 200 grams de cocaïna, balances de precisió, una màquina envasadora, una centrifugadora-forn de gas, diversos productes químics i útils per a la preparació de dosi, indicis d’una estructura orientada a fraccionar, preservar i donar eixida a la substància.
Posteriorment es va produir el tercer arrest, el d’una persona que col·laborava amb funcions de transport. A esta se li van intervindre 98 grams de cocaïna ocults a l’interior de la bossa que portava, la qual cosa encaixa amb un paper d’enllaç entre el magatzem i els punts de distribució. Després de passar a disposició judicial a Alacant i Sant Vicent, es va decretar l’ingrés a la presó d’un dels detinguts.
Altres dos detinguts a Torrevieja
D’altra banda, dos individus de 25 i 33 anys han sigut detinguts a Torrevieja després de fugir en un vehicle de manera perillosa, atropellar a un vianant que va resultar ferit lleu i xocar amb diversos turismes estacionats. Als arrestats se’ls va confiscar quasi un quilogram d’haixix, 978 grams en total.
Després que el cotxe quedara immobilitzat per la col·lisió, els sospitosos van emprendre la fugida a peu descalços, després de perdre les sandàlies, i en el trajecte un d’ells va llançar un paquet rectangular de color verd que contenia deu embolcalls de plàstic amb haixix. A més dels delictes contra la seguretat viària i tràfic de drogues, se’ls van imputar lesions, desobediència greu i atemptat a agent de l’autoritat.



