El síndic del PSPV-PSOE en Les Corts, José Muñoz, ha denunciat que el possible nou pacte d’investidura entre PP i Vox en la Comunitat Valenciana pot ser, en les seues paraules, ‘segellat sobre les vides de 229 valencians i valencianes sense cap mena de pudor’, elevant el to sobre unes negociacions que busquen un nou president després de la dimissió de Carlos Mazón.
Muñoz s’ha referit a esta situació després de la Junta de Síndics i ha apuntat que els dos partits tindrien l’acord ja molt encarrilat. Com a indicis, ha citat que les dos crides que Mazón va realitzar abans de dimitir van ser al rei i al líder de Vox, Santiago Abascal, i que PP i Vox han decidit obrir el termini de presentació de candidatures des d’este dimarts, malgrat que també podria haver-se iniciat el dimecres.
La dimissió de Mazón ha obert fins al 19 de novembre el període per a presentar aspirants a la investidura. Eixe calendari ha activat converses i moviments interns per a assegurar una majoria suficient, i el PSPV interpreta les presses com a senyal que l’entesa entre PP i Vox estaria pràcticament tancat.
Crida a eleccions
Per al dirigent socialista, eixe pacte ‘no és digne, no és moral i ha de ser evitat’, per la qual cosa ha comminat a la ciutadania ‘al fet que isca als carrers a reclamar eleccions‘, que considera ‘l’única manera d’acabar amb esta etapa fosca, presidida per Mazón’, una etapa que, segons ha subratllat, ha comptat amb la complicitat de PP i Vox.
Muñoz ha considerat que el dia de la dimissió va ser positiu perquè ‘el que havia perseguit la societat valenciana i especialment les víctimes de la dana es va acabar produint’. No obstant això, ho ha titllat d’insuficient i ha exigit que Mazón ‘abandone també l’acta de diputat’ i ‘vaja a declarar voluntàriament davant la jutgessa de Catarroja i diga la veritat’.
Així mateix, ha preguntat al Partit Popular i al seu líder, Alberto Núñez Feijóo, ‘quin més seran capaços de donar-li a Vox a canvi de mantindre’s en el poder‘, i ha descrit a Vox com a ‘eufòric perquè sap que li han donat tot el poder’. Segons el parer del PSPV, eixe estat d’ànim anticipa cessions de gran importància en la negociació d’investidura i en les condicions del futur Consell si el pacte acaba materialitzant-se. La menció a ‘229 persones’ busca, segons la denúncia de Muñoz, subratllar la gravetat que atribuïx a este acord en embrió i l’abast que, al seu entendre, tindria per a la societat valenciana.



