Bernabé qüestiona seguir amb la coalició negacionista PP-Vox després de la dimissió de Mazón

Pilar Bernabé ha posat en qüestió que la Comunitat Valenciana haja de seguir sota la coalició PP-Vox després de la dimissió de Carlos Mazón i ha plantejat que l’eixida hauria de passar perquè la ciutadania torne a votar. Al seu juí, la negociació reoberta entre els dos partits prioritza l’aritmètica electoral sobre la gestió i la reparació dels danys recents, i deixa en l’aire el rumb immediat de la Generalitat.

Eleccions com a eixida

La delegada ha lligat este debat a l’impacte de la DANA i a la necessitat d’estabilitzar l’acció de govern. ‘El poble ha patit massa i hem de poder triar i decidir’, ha afirmat, enllaçant eixa demanda amb preguntes dirigides al PP: ‘De veritat hem de seguir condemnats a una coalició negacionista que només està pensant en l’aritmètica electoral?’ i ‘no hi ha ningú que considere que mereixem decidir qui volem que ens governen?’. Segons Bernabé, quan s’estan convocant eleccions en altres governs autonòmics, el coherent seria donar la paraula als valencians perquè referenden o corregisquen el rumb.

En eixe context, ha rebatut el relat que, assegura, ha difós el PP sobre l’execució d’obres del Govern d’Espanya després de la DANA. Des d’una visita a actuacions de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, ha resumit la seua resposta en una idea: ‘una imatge val més que mil fakes’. I ha advertit: ‘Els advertisc que una imatge respondrà a cada una de les mentides i de les fake news que faça el faça el Govern de la Generalitat o el PP en contra del treball, de l’esforç i del compromís del Govern d’Espanya’. El missatge que deixa entreveure és que, davant la desinformació, la verificació visual dels treballs servirà per a buidar dubtes.

També ha valorat el discurs en el qual Mazón va anunciar la seua dimissió. Segons Bernabé, va estar ‘a l’altura del que és i del que representa. Sense veritat, amb mentides, amb excuses, amb un victimisme impropi d’una persona decent, amb zero empatia, amb zero capacitat d’assumir la més mínima responsabilitat‘. Eixa lectura, sosté, reforça la seua crida al fet que s’òbriga una nova etapa amb responsabilitats clares i aval ciutadà.

Catalá, en el focus

Sobre la possible successió en la Generalitat, Bernabé ha situat a María José Catalá en el centre del debat intern del PP i ha esvarat que ‘és la preferida per a algunes, perquè el PP en la Comunitat Valenciana no la vol. No la volen per a ells però la volen per al poble valencià’. En la seua opinió, Catalá simbolitza ‘la frivolitat i el menyspreu a les víctimes’, en línia amb el que atribuïx a l’etapa de Mazón.

Per a justificar eixa crítica, ha evocat episodis recents i ha elevat el to: ‘A la ciutat de València hi ha 17 persones mortes a les quals l’alcaldessa de València va vetlar amb una encesa de l’arbre de Nadal i els focs artificials 10 dies després. Eixe és el nivell d’empatia i de preocupació, de ficar davall de la catifa tot el que ha passat en la pedania de la Torre, en Forn de Alcedo i a Castellar’. Al seu entendre, revalidar l’aliança amb Vox seria ‘una molt mala notícia per a la democràcia i el futur de la Comunitat’ perquè, afirma, ‘El negacionismo mata i el que el combat és la ciència, el rigor’.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.