21.4 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

El València ja construïx els 50 pilars d’acer que subjectaran la coberta del Nou Mestalla

El València, a través d’FCC Construcció i Horta Coslada, ja està construint els 50 pilars d’acer que subjectaran les 4.800 tones que pesarà la coberta del Nou Mestalla. Les obres, paralitzades durant més d’una dècada, es van reprendre el mes de gener passat i està previst que acaben a l’estiu de 2027.

El club va explicar en un comunicat que els pilars, d’acer S355, constituiran les columnes principals de la façana. Són peces de secció rectangular tancada de 1200×760 mm, a més d’altres de 1400×850 mm i 1400×760 mm, recolzades sobre una base de plaques que conforma seccions armades amb rigidizadores longitudinals i transversals.

Estructura clau per a la coberta

Estos 50 elements estructurals funcionaran com a esquelet resistent del perímetre de l’estadi i permetran transferir de manera segura el pes de la coberta al terreny. El seu dimensionament respon a la necessitat de suportar una coberta de gran llum i a garantir l’estabilitat del tancament superior, requisit indispensable abans d’avançar en el muntatge definitiu.

La participació de Horta Coslada aporta experiència específica en cobertes singulars: la companyia ha elaborat les d’estadis com el Bernabéu, Riyadh Air Metropolità, San Mamés, Stade Vélodrome, RCDE Stadium i el Ciutat de València. En la pròpia ciutat, també ha intervingut en l’Assut de l’Or del pont de la Ciutat de les Arts i les Ciències, la qual cosa reforça el seu coneixement de l’entorn.

La nova coberta protegirà els 70.044 seients, millorarà el confort dels espectadors enfront de la pluja i el sol i amplificarà l’efecte acústic des de la graderia cap al terreny de joc. A més, comptarà en el seu perímetre exterior amb una instal·lació fotovoltaica formada per panells solars amb gestió de sistema intel·ligent, una solució que permetrà aprofitar energia renovable i optimitzar el consum del recinte.

Terminis i avanç d’obra

Des del reinici al gener, el projecte ha encadenat fites per a recuperar el temps perdut i ordenar l’execució per fases. La fabricació i muntatge dels pilars marca un punt d’inflexió, perquè definix la geometria de la façana i prepara l’escenari per a completar l’anell de coberta i els treballs associats de tancament.

Amb este ritme d’obra i la planificació vigent, la finalització es manté prevista per a l’estiu de 2027. A mesura que l’estructura perimetral quede llesta, es podrà accelerar la instal·lació dels sistemes de coberta i les solucions tecnològiques integrades, amb l’objectiu d’entregar un estadi més eficient i concorde a les necessitats actuals del club i dels seus aficionats.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis al síndic del PP en Les Corts i a l’amo del Ventorro

La instructora de Catarroja ha acordat cridar a declarar a Juanfran Pérez Llorca, al propietari del restaurant on va menjar Carlos Mazón el dia de la DANA i a cinc càrrecs de l'equip del president. Les testificals busquen aclarir crides i el procés de decisions del Cecopi del 29 d'octubre de 2024.

Feijóo defén mantindre l’estabilitat en el Govern valencià

Feijóo ha reclamat serietat i rigor per a mantindre l'estabilitat en el Govern valencià. Ha respost així a les exigències anunciades per Vox per a fer costat al PP.

Damnificats de Horta Sud demanen un pacte d’Estat i arranjaments urgents després de la DANA

L'Associació de Damnificats Horta Sud ha reclamat en la comissió del Congrés un pacte d'Estat davant catàstrofes i l'arranjament immediat de barrancs i llits. Testimoniatges han denunciat descoordinació i han demanat unitat i formació per a evitar que es repetisquen tragèdies.

Una vintena de mitjans britànics ha conegut l’oferta turística de la Comunitat Valenciana en la WTM de Londres

Una vintena de mitjans britànics ha conegut en la WTM de Londres la proposta turística de la Comunitat Valenciana, amb xifres de connectivitat, gastronomia i noves experiències com una ruta de 'rooftop'. La delegació ha destacat el pes del mercat britànic i un calendari d'esdeveniments que reforça la projecció internacional del destí.

El Consell guarda un minut de silenci per l’assassinat masclista a Alacant

El Consell ha guardat un minut de silenci per l'assassinat masclista d'una dona de 37 anys a Alacant. Igualtat ha confirmat el cas, que eleva a 35 les víctimes en 2025.

Bernabé ha recordat a la Generalitat l’obligació d’allunyar-se del negacionismo que mata

Després d'un minut de silenci per l'assassinat de Cristina a Alacant, la delegada del Govern ha urgit a la Generalitat a combatre la violència de gènere i a rebutjar el negacionismo. Ha vinculat el seu missatge al segon crim masclista de l'any en la Comunitat.

Agirrezabala i Hugo Duro treballen al marge per gestió d’esforços al València

Els dos jugadors van fer treball específic per a controlar càrregues, sense posar-se als ordes de Carlos Corberán. Diakhaby, Ramazani, Foulquier i Ugrinic van seguir al marge i no estaran davant el Betis.

Oriol Rei torna a entrenar amb el Llevant; Romero i Pablo Martínez, al marge

El migcampista es va reincorporar després d'una colitis bacteriana i apunta a la llista per a visitar a l'Atlètic. Romero és dubte i Pablo Martínez serà baixa.