Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys com a presumpte autor del robatori del motor de l’aire condicionat d’un col·legi de la zona nord, valorat en 4.245 euros. L’arrest ha culminat una actuació iniciada després d’una incidència elèctrica en el centre, que va deixar al descobert la sostracció i va obligar a revisar d’urgència la instal·lació de climatització.

L’avís va partir del conserge, que va detectar un salt de llum a la sala de professors i va donar part al servici de manteniment de l’Ajuntament. En inspeccionar el sistema, els operaris van comprovar que l’equip de refrigeració mancava de motor, peça principal sense la qual el sistema queda inutilitzat i l’edifici perd capacitat per a regular la temperatura.

Investigació i detenció

En la denúncia presentada pel centre es va incorporar un document amb les dades personals d’un home desconegut trobat en el lloc dels fets. Eixa pista, al costat del punt en el qual es va produir la incidència i a l’accés a la instal·lació, va permetre a agents de la Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant Nord orientar la investigació cap a un sospitós concret.

Amb la informació recaptada, els agents van identificar al presumpte implicat, ho van localitzar i ho van detindre. Després de practicar les diligències oportunes i formalitzar l’atestat, l’home va ser posat a la disposició dels jutjats d’instrucció de guàrdia de la ciutat.

La sostracció d’un motor d’estes característiques suposa un perjuí econòmic directe per al centre, que ha d’afrontar la reposició d’una peça costosa i el temps sense climatització, amb el consegüent impacte en l’activitat diària mentres es restablix el servici. El valor de la peça, xifrat en 4.245 euros segons la denúncia, ha servit de referència per a dimensionar el mal causat.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.