La vicepresidenta valenciana defén la gestió de la DANA amb la informació disponible

La vicepresidenta primera de la Generalitat Valenciana, Susana Camarero, ha defés que la gestió del Govern valencià durant la DANA es va ajustar a la informació de la qual es disposava a cada moment i no a dades que es desconeixien. Ha recalcat que no va faltar a les seues responsabilitats ni a les seues competències.

Davant la Comissió d’investigació de la DANA en el Congrés, ha demanat analitzar els fets amb ‘perspectiva’ i ha sostingut que les decisions es van adoptar segons els avisos que traslladaven els organismes encarregats de facilitar la informació. Ha subratllat que no pot jutjar-se una emergència amb dades sobrevingudes.

Decisions condicionades pels avisos

En resposta a preguntes de diferents grups, i en particular a la diputada Teresa Jordà, ha admés que, ‘si vosté em pregunta amb la informació que existix ara sobre el dia de la dana’, s’hauria procedit d’una altra manera; ‘òbviament no haguera anat’ a un acte de lliurament de premis. Ha matisat, no obstant això, que només va estar ‘una hora’ i ‘sense desconnectar’ de les seues funcions.

Ha indicat que va mantindre l’atenció posada en l’evolució de l’episodi i que així ho acrediten els intercanvis de missatgeria: ‘ho proven els wasaps‘, ha afirmat. També ha retret que ‘no tothom ha mostrat les seues crides, ni a què s’estava dedicant des de les 8 hores d’aquell dia’, mentres que ella sí ho havia fet. ‘Ho coneix tota Espanya, jo no abandone la meua responsabilitat’, ha afegit.

Camarero ha insistit que va treballar en les seues ‘responsabilitats’ i en les seues ‘competències‘ durant tota la jornada, i que la resposta del Govern valencià es va anar ajustant a les necessitats que anaven aflorant conforme arribava nova informació. ‘Jo no abandone les meues competències’, ha reiterat.

Com a exemple de la informació que, al seu juí, va faltar dins del termini i en la forma corresponent, ha citat l’ocorregut amb el barranc de Poio. Ha sostingut que ‘si haguérem tingut la informació, que el senyor president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer va dir que era irrellevant donar, en la reunió del Cecopi‘, quan els cabals ja s’havien desbordat, les coses haurien sigut diferents. ‘Això ho va dir a la porta del jutjat i això és el que jo li he traslladat’.

Al seu entendre, la valoració de la gestió no pot fer-se amb la perspectiva del que hui es coneix, sinó amb els avisos que es van emetre llavors i el marc competencial que va regular cada intervenció en l’emergència.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.