17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

L’investigador espanyol Marco López Juárez, de la Universitat Politècnica de València (UPV), va rebre este dilluns un dels guardons Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025, entregats a Brussel·les per la principal associació europea de la indústria de l’hidrogen.

López Juárez va ser un dels cinc investigadors europeus menors de 35 anys distingits per Hydrogen Europe Research i va obtindre el premi en la categoria ‘Usos de l’hidrogen’ per la seua labor en la UPV – CMT Motors Tèrmics. La distinció subratlla l’avanç de solucions aplicades, amb impacte directe en sectors on l’hidrogen es perfila com a alternativa per a descarbonizar el transport.

El jurat va valorar un treball acadèmic que millora l’eficiència, la durabilitat i les emissions dels sistemes de propulsió basats en piles de combustible. Estos tres factors resulten decisius: més eficiència suposa major autonomia i menor consum energètic; major durabilitat implica reduir manteniment i costos al llarg del cicle de vida; i millors emissions reforcen l’objectiu d’una mobilitat de baixes o nul·les emissions locals.

Segons l’associació sectorial, la investigació fa avançar la innovació en mobilitat per hidrogen tant en transport terrestre com aeri dins d’importants programes industrials i de la Unió Europea. Això acosta la tecnologia al seu desplegament, alinea a universitats i empreses en projectes de demostració i accelera la maduració de productes precomercials.

Impuls al lideratge europeu

La comissària europea d’Empreses Emergents, Investigació i Innovació, Ekaterina Zaharieva, va destacar que les aportacions dels premiats impulsen el desenrotllament de tecnologies d’hidrogen net i reforcen el lideratge europeu en una de les solucions energètiques més prometedores. Este suport institucional a Brussel·les evidencia la prioritat estratègica que la UE atorga a la cadena de valor de l’hidrogen.

El Premi de Jóvens Científics de l’Hidrogen s’atorga anualment des de 2018 per iniciativa de Hydrogen Europe Research, la principal organització de la UE que fomenta la investigació i la innovació en hidrogen i piles de combustible, amb més de 160 organitzacions membres en 30 països. La seua trajectòria ha convertit el guardó en una referència per a visibilitzar talent emergent i connectar resultats acadèmics amb necessitats industrials.

Per a la UPV i la seua CMT-Motors Tèrmics, el reconeixement posa en valor l’orientació aplicada de les seues línies de treball i el seu encaix en iniciatives europees. En centrar-se en la propulsió amb piles de combustible, la investigació aborda reptes clau com el rendiment energètic, la vida útil dels components i el control d’emissions, variables que determinen la competitivitat de la mobilitat amb hidrogen.

La presència de cinc premiats menors de 35 anys també evidencia la renovació generacional de l’ecosistema investigador i l’arribada de propostes orientades al desplegament real, alineades amb els programes citats per l’associació sectorial.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.