Ha mort l’agent de la Policia Nacional que va resultar greument ferit el 8 de novembre a Vinalesa (València) quan va intentar impedir un robatori. Romania ingressat des de llavors a l’hospital on va ser atés per les lesions i no va aconseguir recuperar-se.
L’agent, de 41 anys i veí de Vinalesa, va ser trobat inconscient en la plaça d’Espanya amb un fort traumatisme cranioencefàlic. Segons les primeres informacions, hauria sigut colpejat amb una pedra després de creuar-se amb dos persones que suposadament anaven a robar coloms esportius.
Estava fora de servici quan van ocórrer els fets. L’agressió li va deixar en coma i, malgrat l’atenció rebuda durant estes setmanes, finalment va morir este dimarts.
Conseqüències judicials
La Guàrdia Civil va detindre dies després a un jove de 21 anys i a un menor de 15 per l’agressió que va causar les ferides greus a l’agent. Un jutjat de Paterna va acordar presó provisional, comunicada i sense fiança per al major d’edat, investigat en una causa oberta per homicidi en grau de temptativa i lesions agreujades. El menor va quedar en llibertat sense mesures cautelars per decisió de la Fiscalia de Menors al no intervindre en l’atac.
Amb la defunció, la investigació continua i la qualificació dels fets podria revisar-se per a adequar-la al resultat mortal, extrem que correspondrà determinar al jutjat i a la fiscalia a la vista de les diligències. La instrucció se centra en aclarir la seqüència de l’agressió i l’objecte utilitzat, així com a fixar la relació causal entre les lesions i la mort.
El cas posa el focus en què l’agent va intervindre de manera espontània estant fora de servici en detectar un presumpte delicte en curs, una actuació que comporta riscos i que, en este episodi, va derivar en un desenllaç fatal.



