L’entrenador del Llevant, Álvaro del Moral, va demanar calma malgrat que el seu equip ocupa l’última plaça de Primera. Va recalcar que queda moltíssim per davant i que el conjunt està viu en la baralla per la permanència abans de la seua estrena en LaLiga EA Sports davant Osasuna, un partit que arriba després de rellevar a Julián Calero i formar tàndem en la banqueta al costat de Vicente Iborra.
‘Pressió cap, tot el que puga ser, és a millor. És una carrera de fons, queda moltíssim i estem vius. Tots els objectius estan per definir’, va dir en la prèvia del dol del dilluns, subratllant que el repte serà mantindre el cap fred per a sumar i eixir de la dinàmica negativa.
Calma malgrat l’últim lloc
Del Moral va recordar que l’immediat mana: ‘És el partit i no hi ha un altre, és el més immediat’. Va refusar parlar del seu futur i va centrar el focus a canviar la ratxa de l’equip, que encadenava quatre derrotes de lliga. En este context, va donar valor al 0-1 a Cieza en la Copa del Rei, amb el qual, segons va dir, van recuperar ‘eixes emocions de guanyar’. Eixe resultat els va aportar impuls anímic i reforça la idea que el grup té marge si competix amb continuïtat.
El tècnic va explicar que el club els ha demanat continuar treballant mentres valora opcions, i que la seua responsabilitat és esprémer a una plantilla que, va recalcar, té jugadors per a oferir més. ‘Som gent de la casa, estem per i per al club’, va assenyalar, incidint en què el vestuari ha de respondre des d’ara mateix i que el grau de compromís intern no es negocia.
Respecte al rival, va mostrar respecte per Osasuna: ‘És un gran equip, amb un gran entrenador i amb la necessitat de tirar avant el partit. És un equip fort, molt vertical, té les seues armes amb bons jugadors’. Així i tot, va afirmar que no se senten inferiors i que el Llevant ha de sostindre la intensitat i minimitzar errors per a competir fins al final.
També es va referir a la sequera del davanter Etta Eyong, que no marca des del 26 d’octubre. Va mostrar confiança en la seua resposta i en el suport del grup: ‘En l’entrenament fa gols i està preparat per a fer gols. El grup li abrigalla i el treball el tindrà, eixe esforç i l’amenaça que li dona als rivals la continua tenint’.
Del Moral va rebutjar el dramatisme d’entendre el dol com una final: ‘No ens lleva gens d’energia ni el somni si este és el partit de vida o mort, és un partit més i és el més important perquè és el més immediat’. Va dir que afronten la cita amb il·lusió i energia, convençuts que encara hi ha recorregut per a revertir la classificació.



