CESM CV eleva al 90% el seguiment de la vaga de metges i Sanitat el situa en el 15%

La vaga de metges convocada en tota Espanya contra la proposta del Ministeri de Sanitat per a reformar l’Estatut Marc ha tingut en la Comunitat Valenciana un seguiment dispar: CESM CV ho situa prop del 90% i la Conselleria de Sanitat ho reduïx al 15%. L’atur arranca este dimarts, es prolonga quatre dies consecutius i suposa la tercera vaga de bates blanques en sis mesos, amb la demanda d’un marc propi que reconega les particularitats del col·lectiu.

Servicis mínims i disparitat de xifres

CESM CV considera ‘abusius’ els servicis mínims aplicats per la Conselleria i defén que respectar el dret de vaga ‘ha de garantir uns mínims i no maximitzar’. Al seu juí, ‘no es pot exigir un nivell de rendiment habitual superior a un laborable i no haurien de ser superiors als servicis d’un dia festiu’. ‘El percentatge de participació està fregant el 90% perquè hem de considerar que la majoria de nosaltres que volem estar de vaga hem d’estar treballant de mínims, que són uns mínims abusius’, va assenyalar la secretària provincial de València del sindicat, Pilar Valero. La representant provincial lamenta que molts servicis hagen de complir el cent per cent de la plantilla i que en uns altres el dispositiu se situe per damunt o al voltant del 50%.

Amb estos condicionants, Valero sosté que ‘el seguiment de la vaga és molt ampli’ i que els metges de la Comunitat Valenciana diuen ‘ja n’hi ha prou’ perquè necessiten ‘canviar les condicions laborals per a continuar defenent la sanitat pública que els ciutadans es mereixen’. Segons el sindicat, l’elevada cobertura de mínims obliga nombrosos facultatius a mantindre’s en els seus llocs malgrat donar suport a l’atur, la qual cosa reduïx el seu reflex en les dades administratives i explica la diferència amb el càlcul de la Conselleria.

Suport d’Atenció Primària

El Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana (FOMAP-CV) ha manifestat el seu suport a les quatre jornades de vaga, convocades des de hui i fins al 12 de desembre com a part de les mobilitzacions enfront de l’esborrany de l’Estatut Marc. En un comunicat advertix que, si el marc que regula als metges no reconeix la seua qualificació, responsabilitat i condicions específiques, ‘el sistema perd capacitat de captar i retindre talent, i això impacta de manera directa en la seguretat del pacient i en la qualitat assistencial’. En la mateixa línia, el Fòrum de la Professió Mèdica ha reiterat el seu suport i defén la necessitat d’una normativa específica per al col·lectiu que garantisca ‘excel·lència professional, eficiència del Sistema de Salut Nacional (SNS) i seguretat del pacient’.

El FOMAP-CV reclama un full de ruta que permeta treballar amb ‘agendes de qualitat, contingents dimensionats i temps raonables, acabant amb les agendes infinites’ que, segons subratlla, impedixen dedicar més temps a qui més ho necessita i limiten activitats clíniques essencials com a ‘cirurgia menor, ecografia o comunitària’. Al mateix temps, fa una crida a la participació i demana al Ministeri que ‘torne a la taula’ amb ‘una proposta seriosa’ basada en ‘voluntat negociadora, mesures concretes i respecte institucional’. En el marc d’estes jornades s’han convocat concentracions l’11 de desembre a les 11.00 hores a les portes dels hospitals de la Comunitat.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.