CESM CV eleva al 90% el seguiment de la vaga de metges i Sanitat el situa en el 15%

La vaga de metges convocada en tota Espanya contra la proposta del Ministeri de Sanitat per a reformar l’Estatut Marc ha tingut en la Comunitat Valenciana un seguiment dispar: CESM CV ho situa prop del 90% i la Conselleria de Sanitat ho reduïx al 15%. L’atur arranca este dimarts, es prolonga quatre dies consecutius i suposa la tercera vaga de bates blanques en sis mesos, amb la demanda d’un marc propi que reconega les particularitats del col·lectiu.

Servicis mínims i disparitat de xifres

CESM CV considera ‘abusius’ els servicis mínims aplicats per la Conselleria i defén que respectar el dret de vaga ‘ha de garantir uns mínims i no maximitzar’. Al seu juí, ‘no es pot exigir un nivell de rendiment habitual superior a un laborable i no haurien de ser superiors als servicis d’un dia festiu’. ‘El percentatge de participació està fregant el 90% perquè hem de considerar que la majoria de nosaltres que volem estar de vaga hem d’estar treballant de mínims, que són uns mínims abusius’, va assenyalar la secretària provincial de València del sindicat, Pilar Valero. La representant provincial lamenta que molts servicis hagen de complir el cent per cent de la plantilla i que en uns altres el dispositiu se situe per damunt o al voltant del 50%.

Amb estos condicionants, Valero sosté que ‘el seguiment de la vaga és molt ampli’ i que els metges de la Comunitat Valenciana diuen ‘ja n’hi ha prou’ perquè necessiten ‘canviar les condicions laborals per a continuar defenent la sanitat pública que els ciutadans es mereixen’. Segons el sindicat, l’elevada cobertura de mínims obliga nombrosos facultatius a mantindre’s en els seus llocs malgrat donar suport a l’atur, la qual cosa reduïx el seu reflex en les dades administratives i explica la diferència amb el càlcul de la Conselleria.

Suport d’Atenció Primària

El Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana (FOMAP-CV) ha manifestat el seu suport a les quatre jornades de vaga, convocades des de hui i fins al 12 de desembre com a part de les mobilitzacions enfront de l’esborrany de l’Estatut Marc. En un comunicat advertix que, si el marc que regula als metges no reconeix la seua qualificació, responsabilitat i condicions específiques, ‘el sistema perd capacitat de captar i retindre talent, i això impacta de manera directa en la seguretat del pacient i en la qualitat assistencial’. En la mateixa línia, el Fòrum de la Professió Mèdica ha reiterat el seu suport i defén la necessitat d’una normativa específica per al col·lectiu que garantisca ‘excel·lència professional, eficiència del Sistema de Salut Nacional (SNS) i seguretat del pacient’.

El FOMAP-CV reclama un full de ruta que permeta treballar amb ‘agendes de qualitat, contingents dimensionats i temps raonables, acabant amb les agendes infinites’ que, segons subratlla, impedixen dedicar més temps a qui més ho necessita i limiten activitats clíniques essencials com a ‘cirurgia menor, ecografia o comunitària’. Al mateix temps, fa una crida a la participació i demana al Ministeri que ‘torne a la taula’ amb ‘una proposta seriosa’ basada en ‘voluntat negociadora, mesures concretes i respecte institucional’. En el marc d’estes jornades s’han convocat concentracions l’11 de desembre a les 11.00 hores a les portes dels hospitals de la Comunitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP sosté que la situació judicial i política de Carlos Mazón no ha canviat

El PP ha assegurat que, malgrat l'escrit raonat de la jutgessa de Catarroja al TSJCV per la gestió de la dana, la posició de Carlos Mazón seguix igual. El grup evita especular i recalca el seu respecte a les decisions judicials.

Baldoví demana a Feijóo que exigisca a Mazón l’acta de diputat després de l’enviament del cas DANA al TSJCV

Baldoví ha reclamat al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat després que la jutgessa de la DANA haja elevat una exposició raonada al TSJCV per la seua condició d'aforat.

Mouriño vol guanyar al Barcelona per a retallar la distància en la taula

Mouriño fixa com a objectiu derrotar al líder Barcelona al Camp Nou per a reduir els 10 punts de diferència. El pla passa pel contraatac i l'eficàcia, amb l'uruguaià recuperat i una defensa més sòlida.

La jutgessa de la DANA manté la testifical i no espera al TSJ sobre Mazón

La magistrada ha rebutjat ajornar la declaració d'un alt càrrec del Consell malgrat que el TSJCV ha de decidir sobre la imputació del expresident Carlos Mazón. La defensa d'Emilio Argüeso va demanar suspendre-la, però el jutjat seguix amb les diligències.

Els taxis paralitzen 24 hores el servici en la Comunitat amb marxa a València i protesta davant la Generalitat

El taxi ha detingut la seua activitat des de les 06.00 amb excepcions per a urgències i trasllats hospitalaris. Reclama equilibri enfront de les VTC mentres la Generalitat ultima un decret.

Detinguts tres menors de 14 i 15 anys per la violació d’una menor de 16 a València

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d'una jove de 16 a València. També estan investigats per gravar i difondre les imatges; queden en llibertat vigilada amb prohibició d'acostar-se.

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.