10.8 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Pérez Llorca defén a Paiporta que no paga els plats trencats i demana coordinació

Juanfran Pérez Llorca ha defés a Paiporta, una de les localitats més colpejades per la dana d’octubre de 2024, que no té ‘la sensació de pagar els plats trencats de ningú’, sinó la convicció que cal ‘fer les coses de manera diferent’. Ha emmarcat estes paraules en la seua segona visita com president a municipis afectats, després d’acudir el divendres a Picanya, i ha convidat a Pedro Sánchez a desplaçar-se també a les zones damnificades, a les quals, segons ha indicat, no acudix des de fa 400 dies. Amb este gest ha volgut subratllar la importància de la presència institucional sobre el terreny i la necessitat d’accelerar solucions.

Crida a la col·laboració institucional

El cap del Consell ha dit que entén la frustració de la gent i que la seua obligació és contribuir a canviar eixa situació. Per això ha insistit que el seu paper no és assumir culpes alienes, sinó actuar com a responsable actual de la Generalitat. Ha reclamat als partits deixar a un costat les disputes perquè, al seu juí, la societat ‘està cansada de confrontació i discussions’ i vol ‘col·laboració‘. Eixa cooperació, ha assenyalat, permetria homogeneïtzar criteris, acurtar terminis i coordinar recursos entre administracions per a accelerar obres, ajudes i indemnitzacions després de les inundacions. En este context ha reivindicat la constitució d’una Comissió Mixta entre la Generalitat i el Govern per a ordenar la reconstrucció i evitar solapaments.

En eixa línia, ha afirmat ‘Les meues portes estan obertes’ i ha subratllat la importància de mantindre un canal directe amb les persones afectades, encara que siga perquè puguen ‘expressar el seu dolor o el seu malestar’. Ha admés que ‘això no és fàcil’, però ha remarcat que ho continuarà intentant i que continuarà visitant municipis per a oferir ‘calor, carinyo i compromís ferm’ amb la reconstrucció.

Inversions i demandes de les víctimes

Pérez Llorca ha defés que la Generalitat ha invertit més de 860 milions en actuacions en tretze municipis de L’Horta Sud per a reparar la devastació ocasionada per les inundacions, dels quals 200 milions corresponen a Paiporta. Segons ha explicat, estos recursos s’han orientat a obres de reparació i millora després de la riuada i a recuperar servicis essencials i la seguretat en carrers i equipaments públics. Durant la visita s’ha reunit amb l’alcalde, Vicent Císcar, ha recorregut l’estació de Metrovalencia i el mirador en record de les víctimes, i ha iniciat la seua intervenció amb un missatge de respecte als qui ja no estan.

Sobre les peticions d’associacions de víctimes perquè exigisca l’acta de diputat a Carlos Mazón i destituïsca diversos consellers, ha reconegut sentiments de ‘dolor’, ‘ràbia’ i ‘un poc de rancor’, però ha subratllat que no pot aplicar eixos sentiments en exercir com president. Ha insistit que la seua prioritat és coordinar millor la resposta pública i ser més eficients que fins ara, de manera que la reconstrucció avance i es note en el dia a dia dels afectats. Per això ha renovat la seua crida a ‘conjuminar esforços i accelerar la recuperació’ entre totes les administracions.

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.