14.7 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Detingut de nou el presumpte agressor de la seua parella a Catarroja després de la mort de la víctima

La Guàrdia Civil ha detingut este dimecres al presumpte agressor de la seua parella a Catarroja (València), un home de 43 anys, després que la dona, de 48, ha mort en l’UCI tres dies després del seu ingrés. L’arrest arriba després d’haver quedat el dimarts en llibertat amb mesures cautelars dictades pel Jutjat de Violència sobre la Dona de Sueca.

El mateix òrgan judicial ha dictat este matí una orde de detenció per risc de fugida i s’ha tornat a detindre a l’investigat. La defunció de la víctima ha canviat de manera immediata l’escenari processal i ha elevat el risc d’eludir l’acció de la justícia, motiu pel qual s’activa la busca de manera urgent.

L’agressió es va produir la matinada del divendres al dissabte en un domicili de Catarroja. Segons la investigació, l’home va telefonar al 112 i va assegurar que la seua parella havia caigut i colpejat el cap; no obstant això, els servicis mèdics van alertar que les lesions no eren compatibles amb una caiguda accidental. La dona va ser traslladada a un hospital, on va quedar ingressada en l’UCI, i no constava en el sistema VioGén.

Llibertat inicial i gir del cas

La policia judicial d’Alfafar es va fer càrrec de les diligències i va detindre a l’home. El detingut va passar este dimarts a la disposició del jutjat, que va practicar testificals i va celebrar la compareixença de presó prevista en la Llei d’Enjudiciament Criminal. En eixe tràmit, que es va produir abans de la defunció, l’única acusació personada, la Fiscalia, no va sol·licitar presó, per la qual cosa el jutge no va poder acordar-la i va dictar una orde d’allunyament i prohibició de comunicació amb la víctima.

Hores després de la decisió judicial, la dona va morir a causa de les ferides patides. Eixe desenllaç ha activat immediatament noves actuacions, entre elles l’orde de detenció per risc de fugida i la continuació de la investigació per a determinar la qualificació dels fets.

La Delegació del Govern contra la Violència de Gènere està recaptant dades per a confirmar si es tracta d’un assassinat masclista. De confirmar-se, serien 46 les dones assassinades per les seues parelles o exparelles a Espanya en el que va de 2025 —sis d’elles en els primers dies de desembre— i 1.341 des de 2003. En la Comunitat Valenciana seria el quart cas de l’any i el número 167 des de 2003.

Si necessites ajuda, el 016 atén víctimes de violència masclista les 24 hores i en 53 idiomes. També estan disponibles el correu 016-online@igualdad.gob.es, el WhatsApp 600000016 i, per a menors, el telèfon de la Fundació ANAR 900 20 20 10. En una emergència es pot telefonar al 112, al 091 (Policia Nacional) o al 062 (Guàrdia Civil), o utilitzar l’aplicació Alertcops, que permet enviar un senyal amb geolocalització.

Últimes notícies

Cau un conductor sense carnet amb quasi 10 quilos de marihuana ocults en el maleter a Elda

Un control policial aleatori a Elda ha acabat amb la detenció d'un conductor sense carnet i el seu acompanyant. En el maleter ocultaven quasi 10 quilos de cabdells de marihuana.

La directora del gabinet de Mazón no recorda una anomenada a les 19.42 el dia de la dana

Pilar Montes, càrrec del gabinet de Carlos Mazón, ha declarat que no recorda haver parlat amb ell a les 19.42 del 29 d'octubre i que eixa crida no figura en el seu registre. El seu testimoniatge s'emmarca en la causa penal sobre la gestió de la dana a Catarroja.

Detingut de nou el presumpte agressor de la seua parella a Catarroja després de la mort de la víctima tres dies després

La Guàrdia Civil ha tornat a detindre a un home de 43 anys per una agressió a la seua parella a Catarroja, després de morir ella en l'UCI tres dies després. El jutjat ha ordenat l'arrest per risc de fugida, després que quedara en llibertat amb mesures cautelars.

Mor després de tres dies en l’UCI una dona agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 43 anys ha mort en l'UCI tres dies després de ser agredida suposadament per la seua parella a Catarroja. El detingut, de 48 anys, va passar a disposició judicial i va quedar en llibertat amb mesures cautelars abans de la defunció.

Miguel Ángel Oliver: la IA pot ajudar a fer periodisme, però no farà periodisme

Oliver ha defés que la IA servix per a guanyar eficàcia sota supervisió humana, però no substituïx el criteri periodístic. També ha reclamat honestedat i veracitat.

Paiporta i la Generalitat revisen projectes i finançament per a la recuperació del municipi

L'alcalde i el president han repassat els compromisos per a impulsar la recuperació després de la DANA, amb focus en un edifici integral d'emergències i parcs inundables.

Pérez Llorca i Pedro Sánchez es reuniran el 17 de desembre per a impulsar la reconstrucció després de la DANA

Pérez Llorca es veurà amb Pedro Sánchez en La Moncloa el 17 de desembre per a reforçar la col·laboració institucional i proposar una Comissió Mixta que coordine la reconstrucció després de la DANA. També posarà sobre la taula finançament autonòmic, fons d'anivellament i l'aigua que mereix la Comunitat.

El PSPV acusa el PP de convertir la Diputació d’Alacant en exemple d’inacció

El PSPV-PSOE ha acusat el president Toni Pérez de convertir la Diputació d'Alacant en un exemple d'inacció. Els socialistes han esgrimit baixa execució de plans, retallades i pèrdua de fons, i han presentat propostes alternatives.