16 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Mor després de tres dies en l’UCI una dona agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 43 anys ha mort en l’UCI d’un hospital tres dies després d’ingressar per l’agressió que va patir suposadament a les mans de la seua parella en un domicili de Catarroja. L’home va ser detingut i, abans de produir-se la defunció, va quedar en llibertat amb mesures cautelars, segons fonts de la Guàrdia Civil.

Investigació i mesures cautelars

L’agressió es va produir en la matinada del divendres al dissabte. La víctima va ser traslladada d’urgència a un centre hospitalari i la policia judicial d’Alfafar va assumir la investigació, que es va centrar des de l’inici en la parella de la dona, a qui va detindre per les lesions observades.

El detingut, de 48 anys, va passar este dimarts a la disposició del Jutjat de Violència sobre la Dona de Sueca. El jutge va practicar diverses testificals i va convocar la compareixença de presó prevista en la llei d’Enjudiciament criminal. En eixa vista, que es va celebrar abans de la mort de la dona, l’única acusació personada, la Fiscalia, no va sol·licitar l’ingrés a la presó; per això el jutge no va poder acordar-lo i va dictar una orde d’allunyament i la prohibició de comunicació amb la víctima.

Hores després d’eixa resolució judicial, la dona va morir a l’hospital a causa de les ferides patides. Les actuacions continuen i s’està a l’espera del que decrete ara l’autoritat judicial, en funció del resultat de la investigació i de la defunció.

Segons fonts municipals, l’home va telefonar al 112 per a avisar que la dona havia caigut i s’havia colpejat el cap. Els servicis mèdics que van atendre la víctima van alertar que les lesions no eren compatibles amb una caiguda accidental. La dona no figurava en el sistema VioGén.

El 016 atén víctimes de violència masclista les 24 hores i en 53 idiomes, també a través del correu 016-online@igualdad.gob.es i per WhatsApp en el 600000016. Els menors poden dirigir-se al telèfon de la Fundació ANAR 900 20 20 10. En cas d’emergència, es pot telefonar al 112 o als telèfons de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062), i si no és possible realitzar una crida, es pot usar l’aplicació ALERTCOPS per a enviar una alerta amb geolocalització.

Últimes notícies

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.

Morant defén que el PSOE ha reaccionat de manera immediata davant els casos d’assetjament

Diana Morant ha assegurat que no es pot demanar més al PSOE davant les denúncies d'assetjament, subratllant mesures en hores i suport a les víctimes. També ha reclamat explicacions a Vox i ha donat per resolta una querella contra Leire Díez.

Kindelán urgix a simplificar la regulació financera per a impulsar el creixement a Europa

La presidenta de la AEB ha reclamat una simplificació reguladora urgent per a reforçar el creixement i la competitivitat d'Europa. CECA i UNACC han demanat un marc més proporcionat i basat en principis, mentres el sector avança en inclusió i digitalització.

La Generalitat retira 18.304 vivendes turístiques del registre en 2025 i activa noves revisions

La Comunitat Valenciana ha donat de baixa 18.304 VUT en 2025 per incomplir el decret llei 9/2024, amb faltes com la referència cadastral o el NIF. Turisme prepara dos fases per a revisar 11.029 ICUS i depurar 3.394 referències duplicades.