9.2 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

El PP assegura que Feijóo col·laborarà amb la justícia encara que no té constància de la citació

El PP ha afirmat este dijous que el seu líder, Alberto Núñez Feijóo, col·laborarà amb la justícia i atendrà la citació, encara que ha subratllat que no ha rebut cap constància documental del jutjat. La direcció popular ha insistit en la seua disposició a declarar i a respondre a les preguntes de la instrucció, recordant que, durant la crisi de la dana, Feijóo es trobava a 350 km de la gestió de l’operatiu.

Citació com a testimoni

La jutgessa Nuria Ruiz Tobarra ha fixat per al divendres 9 de gener la declaració de Feijóo com a testimoni en els jutjats de Catarroja (València), segons un acte difós pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. El PP ha apuntat que no va tindre constància documental quan es va fer pública eixa decisió ni ha rebut, fins al moment, cap notificació amb la data.

La citació s’ha adoptat a petició de l’Associació de Víctimes Mortals Dana 29-O, que exercix l’acusació particular, i ha anat acompanyada del requeriment de presentar voluntàriament en cinc dies el llistat de crides i els missatges, correus i wasaps que poguera haver rebut de Carlos Mazón, llavors president de la Generalitat, el 29 d’octubre de 2024. Amb això, la instrucció ha buscat reconstruir les comunicacions mantingudes eixe dia en plena gestió de l’emergència per la dana i aclarir l’abast dels contactes entre els dos dirigents.

El partit ha remarcat que s’ha assabentat per la premsa de les resolucions del jutjat, però que no les qüestiona i que col·laborarà. En un comunicat ha sostingut: ‘Com no podria ser d’una altra manera, col·laborarà amb la Justícia i respondrà a totes les preguntes malgrat haver estat a 350 km de la gestió de la crisi de la dana’.

El PP també ha indicat que no ha rebut cap acte que faça referència als missatges privats de Mazón amb el president del partit. A més, ha rebutjat parlar ‘de persecució judicial’ o afirmar que a Espanya hi ha ‘jutges que prevariquen o que existix lawfare‘, subratllant que esperarà a la notificació formal per a organitzar la compareixença.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.