El València es va classificar per a quarts de final de la Copa del Rei en guanyar al Burgos de Segona en El Cultivable i va estirar una doble ratxa que parla de fiabilitat: porta cinc anys sense perdre com a visitant en el torneig i més de vint sense caure davant un rival de menor categoria.
L’última derrota lluny de Mestalla en la competició va ser el 27 de gener de 2021, en els octaus disputats en el Ramón Sánchez-Pizjuán, on el Sevilla es va imposar per 3-0. Des de llavors, l’equip suma 19 eixides coperes sense derrota, amb un balanç de dèsset victòries i dos empats.
En eixe període, el València va véncer a Utrillas, Arenteiro i Cartagena en tres ocasions, així com a Atlètic Balears, La Nucia, Sporting de Gijón en dos ocasions, Logroñés, Arosa, Parla Escola, Ejea, Eldense, Ourense, Maracena i Burgos. La seqüència reunix escenaris i categories distintes, però un patró comú: solvència per a resoldre cada desplaçament i evitar sobresalts.
Invicte fora i sense esglais davant rivals menors
Els dos empats es van produir davant equips de la seua mateixa categoria, Athletic Club i Reial Betis, amb 1-1 en els dos casos, resultats que van mantindre la seua condició d’invicte com a visitant. Les úniques derrotes d’estos cinc anys en la Copa van arribar a Mestalla i davant rivals de Primera: Athletic (1-3), Cèltic (1-3) i Barcelona (0-5), un matís que subratlla que les ensopegades no s’han donat a domicili.
La consistència s’estén als encreuaments enfront de conjunts de menor rang. L’última eliminació davant un equip que no militava en la màxima categoria data de la temporada 2004-05, quan va caure 1-0 enfront de l’UE Lleida en els treintaidosavos de final, el 27 d’octubre de 2004. Des de llavors encadena 34 eliminatòries superades sense perdre contra equips que no estan en Primera. Són aparellaments que exigixen concentració pel context i l’ambient, però el València ha sabut imposar la seua jerarquia i tancar les portes a la sorpresa.
Amb la passada a quarts, l’equip reforça una tendència clara: fiabilitat competitiva en la Copa del Rei, especialment lluny de Mestalla, i una trajectòria sense sobresalts davant rivals de categories inferiors.




