14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La policia judicial intentarà recuperar els missatges de WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja ha assumit l’encàrrec de gestionar la petició a Meta Platforms per a intentar recuperar els missatges de WhatsApp que José Manuel Cuenca, excap de gabinet de Carlos Mazón en Presidència de la Generalitat, va enviar i va rebre el dia de la DANA. Així ho ha exposat Mamen Peris, lletrada de l’acusació popular de Ciutadans, després d’una diligència que ha conclòs sense accés a eixos xats. La recuperació d’eixes comunicacions pot ajudar a reconstruir la presa de decisions i els intercanvis clau d’aquella jornada dins de la causa.

Petició a Meta després d’un acarament fallit

La diligència d’acarament practicada este divendres en el telèfon que manejava Cuenca durant la DANA ha conclòs sense èxit: no ha sigut possible recuperar els missatges d’eixa jornada. El testimoni ha accedit, no obstant això, al fet que la instructora sol·licite directament les dades a l’empresa propietària de l’aplicació.

La jutgessa havia citat a Conca per quarta vegada perquè aportara la targeta SIM del telèfon que utilitza en l’actualitat, amb la finalitat d’inserir-la en el terminal emprat llavors i comprovar si es podia accedir als missatges i identificar-los. En la pericial han participat tres tècnics de la Direcció General de Tecnologia de la Generalitat, que han aportat el terminal que Cuenca va usar aquell dia i que ell havia retornat reinicialitzat en deixar el càrrec, circumstància que ha impedit localitzar la informació en el dispositiu.

Finalment, i d’acord amb el Ministeri Fiscal, la instructora ha decidit que siga la policia judicial qui curse la petició a Meta i dirigisca el procediment tècnic. Segons ha indicat Peris, en ocasions anteriors sí ha sigut possible obtindre informació de la plataforma mitjançant este llit, per la qual cosa el resultat d’esta gestió es considera rellevant per a la investigació.

Peris ha assenyalat que ha vist a Conca col·laboratiu i amb interés en què s’esbrine la veritat. També ha subratllat que els missatges de WhatsApp, juntament amb les imatges registrades per la premsa aquella jornada, estan ajudant a la causa. Amb este pas, la instrucció ha quedat a l’espera de la resposta de la companyia i dels resultats de les noves diligències.

Últimes notícies

La Generalitat valenciana titlla de xerrameca el finançament autonòmic fins que hi haja un text en el Congrés

El Consell ha sostingut que la proposta del Govern central és només un anunci fins que es registre un projecte de llei en el Congrés. Reclama un fons d'anivellament i més recursos per a servicis essencials.

Castelló dona el tret d’eixida a la Supercopa femenina amb horaris i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina, que reunix a Reial Madrid, Atlètic, Barcelona i Athletic en l'Estadi Castalia. La primera semifinal es retarda a les 19.15 i els partits comptaran amb un VAR a demanda en fase de prova.

Arriba Harry, borrasca d’alt impacte amb pluja, vent i temporal marítim al Mediterrani

Harry arribarà a inicis de la setmana vinent amb fort temporal marítim, ratxes molt fortes i pluges persistents en el nord-est peninsular i Balears, amb neu en muntanya.

Cap de setmana nuvolós en la Comunitat Valenciana i temporal marítim a partir del dimarts

Cap de setmana amb cels coberts i pluges, amb temperatures 1-2 °C per davall del normal. El dimarts arribarà un temporal marítim ràpid, amb ones de fins a 6 m en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana lidera la donació d’òrgans a nivell mundial entre regions de la seua grandària

La Comunitat Valenciana va aconseguir 57,5 donants per milió de població i 689 trasplantaments, va exportar 210 òrgans i va superar àmpliament la mitjana nacional. Consolida un model basat en coordinació, innovació i generositat de les famílies.

Morant urgix aprovar el nou model de finançament o no ens el perdonarem

Diana Morant ha instat a recolzar el nou model de finançament autonòmic i ha alertat que, si no tira avant, 'no ens el perdonarem'. La proposta, segons ha defés, aportaria 3.700 milions més a la Comunitat i la situaria entre les primeres per finançament per habitant.

La EUIPO tanca un any de rècord amb quasi 330.000 marques i dissenys, un 7,8% més

L'oficina europea ha sumat 327.735 sol·licituds en 2025 i ha superat els 5 milions acumulats. Alemanya, la Xina i Itàlia lideren en marques; la Xina, el Regne Unit i els EUA en dissenys

ASAJA convoca una tractorada pel centre d’Alacant el 22 de gener en defensa del camp

ASAJA Alacant ha convocat una tractorada per al dijous 22 de gener pel centre de la ciutat. La protesta rebutja l'acord UE-Mercosur i reclama aigua i una PAC que garantisca la rendibilitat.