El PSOE tanca files amb Puente i defén una gestió rigorosa després de l’accident de Adamuz

El PSOE ha tancat files entorn de la gestió ‘rigorosa i transparent‘ d’Óscar Puente després de la tragèdia ferroviària de Adamuz (Còrdova), amb 45 víctimes mortals, i davant el caos de Rodalies a Catalunya. La direcció socialista ha contraposat este enfocament al qual tatxa de ‘faules, disbarats i desinformació’ per part del PP, i ha reivindicat que el ministeri està oferint dades verificables i explicacions públiques per a reduir la incertesa i aclarir la cronologia de decisions.

Des de Pedro Sánchez fins als dirigents que han intervingut en l’executiva federal, el suport al titular de Transports ha sigut explícit, segons la portaveu Montse Mínguez. La dirigent ha respost a les crítiques d’Alberto Núñez Feijóo, que acusa el Govern d’inundar amb informació per a confondre, defenent que l’ús de dades pretén precisament ordenar els fets i facilitar el control polític. ‘Les dades no confonen senyor Feijóo, pot ser que al PP li confonguen perquè mai de la vida en la història del seu partit’, ha assenyalat Mínguez, per a afegir que quan el PP ha gestionat tragèdies no ha aportat informació ni ha dit la veritat. En eixe marc, ha situat a l’actual PP com a hereu dels qui van portar crisi com el 11M, el Prestige, el Yak-42 o l’accident del metre de València i ha acusat la formació d’ordir un relat per a protegir el president valencià Carlos Mazón amb la dana.

Suport al ministre i rebuig a les faules

El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, ha subratllat que el Govern i Óscar Puente han estat ‘on han d’estar, des del primer moment’. En la seua valoració, Puente ‘està donant la cara, responent a les preguntes sense límit dels periodistes, dient que compareixerà en les Corts’, un compromís que, sosté, reforça la lleialtat institucional i el control parlamentari. Torres ha reivindicat que, davant una tragèdia d’esta magnitud, l’essencial és intentar evitar que es repetisca i assumir les responsabilitats de cada u, sense alimentar un clima de confrontació en ple dol: ‘a penes ha passat una setmana i un dia, i el dolor dels familiars no l’alleujarem amb desacords polítics’.

El ministre ha contraposat eixa actitud amb la de ‘altres líders polítics que no estaven on havien d’estar i no han dit la veritat durant mesos’, en al·lusió al PP i al president Mazón. També ha demanat respecte als temps d’investigació i ha enviat un missatge de condol: ‘han passat molt pocs dies i per tant el dolor està molt fresc. El temps i les investigacions poden fer que eixes ferides, que mai es tancaran, puguen lleument cicatritzar-se’.

Investigació, atenció a víctimes i Rodalies

Des de València, la ministra Diana Morant ha defés que l’Executiu ‘està assumint la responsabilitat que té en esta crisi, d’atendre víctimes i familiars’. Ha recordat que la Guàrdia Civil està investigant el succeït i que, una vegada esclarida la causa, el Govern treballarà perquè no torne a ocórrer, combinant mesures immediates amb revisions de procediments si fora necessari. També ha situat com a prioritat ‘recompondre la confiança‘ de la ciutadania en el sistema ferroviari, alguna cosa que, ha dit, ‘només es pot fer amb la veritat i transparència’. ‘Estem assumint la nostra responsabilitat, l’atenció a les víctimes, la investigació del que ha ocorregut i, de cara al futur, que no torne a ocórrer’, ha insistit.

En paral·lel, els socialistes han apuntat a la situació de Rodalies a Catalunya. Asseguren que porten anys invertint en la xarxa, però admeten que encara queda per revertir ‘molts anys d’abandó històric’. El diagnòstic implica que, a més de la investigació del sinistre de Adamuz i de les compareixences compromeses, s’acceleren actuacions operatives i de manteniment per a millorar la fiabilitat del servici. Amb esta combinació de dades públiques, atenció als afectats i investigació en curs, el PSOE pretén marcar una pauta de gestió que, al seu juí, contrasta amb el soroll polític i centra el debat en la prevenció i la transparència.

Últimes notícies

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.

Pilar Bernabé es presenta a València com el seu projecte vital i promet posar la ciutat al centre

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’alcaldia de València en 2027 i ha promés centrar totes les seues polítiques en la ciutat, amb mesures sobre vivenda, turisme i renaturalització urbana.

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.

Més d’1,7 milions de persones passen pel Roig Arena en el seu primer any a València

El Roig Arena de València ha tancat el seu primer any amb més d’1,7 milions d’assistents en 310 esdeveniments, entre partits del Valencia Basket, grans concerts, espectacles i actes corporatius, i s’ha situat en els principals rànquings internacionals de recintes.

Hosbec exigix canvis urgents en l’Imserso i avisa d’un risc per a 15.000 llocs de feina

Hosbec reclama un gir en la gestió del programa de turisme social de l'Imserso, una actualització urgent de preus i adverteix d'un possible 'efecte desert' en diversos destins de la Comunitat Valenciana.