21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Dos anys de presó per violar a la seua exparella a Albatera

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó a un home per agredir sexualment a la seua exparella en el domicili d’Albatera on els dos encara convivien malgrat estar en procés de divorci. L’acusat ha reconegut els fets davant el tribunal i ha acceptat un acord de conformitat que ha rebaixat de manera substancial la petició inicial de la Fiscalia, que sol·licitava 11 anys de presó per agressió sexual.

Els fets van ocórrer el 8 de febrer de 2022. Aquell dia, l’home li va proposar a la dona mantindre relacions; ella es va negar i el va apartar, però ell la va immobilitzar i la va agredir sexualment, segons el relat d’acusació que l’encausat ha assumit en admetre els fets.

Penes i mesures adoptades

El tribunal ha dictat sentència condemnatòria ‘in voce’ i ha imposat dos anys de presó per un delicte d’agressió sexual. La pena ha quedat suspesa durant cinc anys, condicionada al fet que el condemnat no torne a delinquir en eixe període; si incomplix, haurà d’ingressar a la presó per a complir-la.

A més, s’ha fixat llibertat vigilada durant sis anys i una orde d’allunyament que li prohibix acostar-se a menys de 300 metres de la víctima per un termini de nou anys, mesures que busquen protegir la perjudicada i supervisar la conducta del condemnat després del juí.

En el pla civil, la sentència l’obliga a indemnitzar a la víctima amb 9.000 euros pels perjuís causats. El processament havia consignat prèviament 4.500 euros com a reparació del mal, i haurà d’abonar els 4.500 restants en dotze mensualitats. Eixa reparació parcial, sumada a l’atenuant de dilacions indegudes per retards en la tramitació no atribuïbles a l’acusat, ha permés la notable reducció de la condemna respecte a la petició inicial.

La resolució és ferma i no cap recurs, en haver-se dictat després de l’acord de conformitat aconseguit a l’inici de la vista davant la Secció Primera de l’Audiència.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.

L’Hèrcules i la seua Fundació van anunciar recurs de cassació després de la sentència del cas Abde

L'Hèrcules i la seua Fundació van comunicar que presentaran un recurs de cassació davant el Suprem després de la condemna del TSJCV en el cas Abde. L'entitat defén la legalitat de les seues actuacions i el seu bon nom.

La jutgessa que investiga la DANA cita a 39 agents mediambientals i bombers forestals com a testimonis

La magistrada que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat citar a 39 nous testimonis. Entre ells hi ha personal de la CHJ, de la Conselleria i bombers forestals.

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.