16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

El Llevant mai ha encadenat dos derrotes de derbi davant el València en una mateixa temporada

El Llevant mai ha perdut els dos derbis de lliga contra el València en una mateixa temporada. Malgrat la derrota per 1-0 a Mestalla al novembre de 2025, l’equip granota rep este diumenge al seu rival amb eixe precedent a favor i amb l’obligació de puntuar per a sostindre una ratxa que s’ha mantingut cada vegada que els dos han coincidit en l’elit.

Una ratxa que es repetix

En onze de les setze campanyes anteriors en les quals han coincidit en Primera, el Llevant va perdre el dol d’anada, ja fora en el seu estadi o a Mestalla. No obstant això, sempre va reaccionar en la volta i va empatar o va véncer al València, de manera que va evitar el ple de l’etern rival. Repetir eixe patró ara passa, com a mínim, per sumar en el Ciutat de València.

Tampoc ha sigut capaç de guanyar els dos partits en una mateixa campanya, en bona part perquè mai ha vençut a Mestalla en Primera Divisió. Eixa limitació explica que els dobles triomfs s’hagen resistit i reforça el valor de cada punt reeixit en la volta quan l’anada se salda amb derrota.

El balanç global en la màxima categoria subratlla la dificultat d’estos enfrontaments: setze victòries per al València, nou empats i huit triomfs del Llevant. Les xifres reflectixen una superioritat històrica del conjunt valencianista, però també que el Llevant ha sabut equilibrar la balança en determinats moments, especialment a casa.

El partit del diumenge en el Ciutat de València és fonamental per als dos. L’equip local és penúltim, amb 18 punts i una trobada menys; el València, després de la seua derrota del passat diumenge davant el Reial Madrid, marca la zona de permanència amb 23 punts, cinc més que el seu rival. Un triomf granota retallaria de manera directa el desavantatge i mantindria visca una tradició que actua com a estímul; una victòria visitant obriria bretxa i posaria fi a una ratxa que mai s’ha trencat.

Amb eixe teló de fons, el factor anímic i l’empenyiment del seu estadi apareixen com a aliats del Llevant, mentres que el València afronta la cita amb la necessitat de reaccionar per a afermar-se en la zona de salvació. La història afig pressió i oportunitats a un derbi que, una temporada més, arriba carregat d’urgència.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.