16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

L’aeroport d’Alacant-Elx firma un gener històric amb 1,1 milions de passatgers

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha arrancat 2026 amb un ‘gener històric‘: 1.106.689 passatgers, un 4,7% més que en el mateix mes de 2025. La dada marca el millor inici d’any per a un gener en la instal·lació i confirma una progressió sostinguda del trànsit.

L’estirada del mercat internacional va sostindre l’avanç. La terminal va comptabilitzar 950.021 viatgers procedents de l’exterior, un 6,6% més interanual, mentres que el mercat nacional va sumar 155.593 usuaris, un 6,1% menys. Este contrast va deixar al passatge internacional com clarament majoritari i va moderar el creixement total malgrat el bon comportament de les rutes exteriors. En conjunt, el repartiment per mercats apunta a una demanda exterior sòlida i a un ajust en els desplaçaments interns a l’inici de l’any.

Lideratge britànic i més operacions

Dins del trànsit internacional, el Regne Unit va encapçalar el moviment de gener amb 288.107 passatgers, seguit de Països Baixos (82.474), Polònia (79.892), Bèlgica (76.174) i Alemanya (65.543). La concentració en estos orígens reflectix una base de demanda consistent en el nord i centre d’Europa, que continua alimentant la connectivitat hivernal.

L’augment de viatgers va vindre acompanyat de més activitat en pista: els vols operats van aconseguir 7.521 moviments, un 5,6% més que un any abans i també en nivells històrics per a un mes de gener. Este creixement suggerix més freqüències i una oferta de seients reforçada per part de les aerolínies per a atendre la demanda. Amb estos registres, l’aeroport va tancar el primer mes de l’any amb el viatger internacional marcant el ritme i amb marge de recuperació en el mercat domèstic.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.