16.3 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys, pròfug de Finlàndia per delictes de difamació i assetjament, ha sigut detingut en la costa d’Orihuela mentres s’amagava en una autocaravana. Sobre ell pesava una Orde Europea de Detenció i Lliurament en vigor des de juny de 2025 i comptava amb una condemna de 8 anys de presó. L’operació s’ha coordinat entre el Grup de Fugitius de la Comissaria General de Policia Judicial i el Grup de Crim Organitzat de la Comissaria Provincial d’Alacant.

Segons la investigació, els fets pels quals era reclamat s’han comés entre 2022 i 2023 en les localitats finlandeses de Imatra i Ruokolahti. En eixe període va realitzar al voltant de 3.000 publicacions en xarxes socials i fòrums en les quals difamava a una persona, a la qual va causar un mal significatiu. Eixes publicacions, amb informació falsa, van derivar en què se li denegaren dos ofertes presentades a una licitació, amb un perjuí econòmic superior a 20.500 euros.

El mateix patró s’ha repetit amb una altra víctima: almenys 130 missatges en les mateixes plataformes van derivar en la cancel·lació de treballs ja acordats amb clients. La reiteració i l’abast dels continguts en línia han amplificat el mal reputacional i els efectes econòmics directes sobre les dos persones, generant pèrdues i afectant la seua activitat professional.

Mal econòmic i reputacional

Després de l’arrest, el detingut ja ha sigut posat a la disposició del Tribunal Central d’Instància de l’Audiència Nacional, encarregat de tramitar la seua posterior extradició. L’activació de la OEDE implica cooperació judicial i policial amb Finlàndia perquè, una vegada formalitzats els passos, el reclamat siga entregat a les autoritats que ho busquen per a complir la condemna. L’ús d’una autocaravana li hauria permés moure’s i tractar de passar desapercebut, però la coordinació entre unitats especialitzades ha facilitat la seua localització en la costa alacantina.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Restablida la circulació en la Línia 1 de Metrovalencia entre Alberic i Castelló amb possibles retards

La Línia 1 ha quedat restablida este divendres després de diverses hores d'interrupció pel trencament d'una catenària entre Alberic i Castelló. Metrovalencia ha advertit de demores mentres es normalitza la freqüència.

Bernabé ha assegurat que el PSPV donaria suport a una ordenança abolicionista de prostitució a València i ha oferit un pacte a Catalá

La líder del PSPV a València ha proposat a l'alcaldessa un pacte per a aprovar una ordenança abolicionista que sancione a clients i a la terceria locativa i reforce la protecció a les dones, després de la denúncia veïnal de repunt en Velluters.

València barrarà en Falles tots els immobles i monuments protegits i reforçarà la vigilància

L'Ajuntament actualitzarà el protocol de protecció del patrimoni per a les Falles 2026: tancat preventiu, més control policial i restriccions al costat de béns històrics. Hi haurà neteja reforçada, plans per a contenidors i distàncies mínimes entorn de BIC i BRL.

La supervivència del càncer infantil a Europa depén de la rapidesa del diagnòstic

Un macroestudi amb quasi 10.000 casos en 27 països confirma que l'estadi al diagnòstic és decisiu per a la supervivència. Espanya mostra solidesa, amb millores pendents en medul·loblastoma.

Alboraia instal·la cambres i gàbies per a controlar i capturar senglars

Alboraia ha desplegat cambres i gàbies per al control selectiu de senglars, amb monitoratge remot i protocols de benestar animal. El pla prioritza actuacions puntuals per a reduir riscos sanitaris i danys en infraestructures.

L’esquerra d’Alacant urgix al PP a fixar data per a la comissió per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han urgit a Luis Barcala a convocar ja la comissió que investigarà l'adjudicació de 140 VPP a la Platja de Sant Joan. També han avançat mesures de vivenda per al pròxim ple.

L’avís per vent puja a roig a Castelló amb ratxes de fins a 140 km/h este dissabte

Aemet ha elevat a roig l'avís per vent a Castelló, amb ratxes de 140 km/h a l'interior i 130 km/h en el litoral. Alacant i València activen avisos taronja i groc.

Marcelino avisa d’un dol ajustat davant un Getafe que concedix poc

El tècnic del Vila-real preveu un partit exigent en el camp del Getafe, destaca la solidesa del rival i reclama equilibri i eficàcia per a sostindre la gran temporada.