18.9 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Vent del nord-oest huracanat a Castelló i descens de temperatures este dissabte

La Comunitat Valenciana registrarà este dissabte intervals nuvolosos que tendiran a cel poc nuvolós a la vesprada. Les temperatures mínimes descendiran i les màximes es mantindran sense canvis o amb un lleuger descens. El protagonista serà el vent del nord-oest, que bufarà ocasionalment fort amb ratxes molt fortes i aconseguirà intensitat huracanada en zones de Castelló, un escenari que pot reduir la sensació tèrmica i generar dificultats en àrees exposades i cotes altes.

Per al diumenge, l’Agència Estatal de Meteorologia preveu de nou intervals nuvolosos, amb mínimes en lleuger descens. Les màximes repuntaran a Castelló, baixaran lleugerament en el litoral central i presentaran canvis poc significatius en la resta. El vent serà de component oest, de moderat a fort, amb probables ratxes molt fortes; tendirà a flojar al llarg del dia, encara que al final de la jornada podrien repetir-se ratxes molt intenses. Este patró, amb rolada a l’oest i nord-oest, arrossegarà aire més sec i afavorirà cels més oberts en les hores centrals.

Avís per vent i mar

En la mar, l’empitjorament serà notable. En les aigües costaneres de Castelló, el vent començarà de l’oest i sud-oest, força 4 a 6, i refermarà a nord-oest 6 a 8, amb ratxes molt fortes. S’espera forta maror, augmentant a gruixuda mar endins, un estat de la mar que dificulta la navegació, especialment per a embarcacions xicotetes i eixides d’esbarjo.

Enfront de la costa de València, el vent rolará de l’oest 6 a 7 a nord-oest 5 a 7, amb ratxes fortes. Predominarà la forta maror, amb àrees de mar gruixuda mar endins. A Alacant, el vent bufarà de l’oest 6 a 7 i rolará a nord-oest 5 a 7, amb forta maror a gruixuda. El conjunt dibuixa una situació marítima adversa, amb onatge significatiu i condicions canviants al llarg del dia.

En les últimes 24 hores, les temperatures extremes en les capitals han sigut les següents: Castelló 12,9 i 19,5 graus; València 12,5 i 19,5; Alacant 11,4 i 20,1. Malgrat màximes pròximes als 20 graus, el descens de les mínimes i el vent previst accentuaran l’ambient fred a primera hora, amb recuperació parcial de la sensació tèrmica a la vesprada si disminuïx la nuvolositat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.

Demi Vollering conquista la Setmana Ciclista de la Comunitat Valenciana amb victòria al sprint a València

Demi Vollering es va imposar en l'última etapa a València i va assegurar la general de la dècima Setmana Ciclista. Va sumar el seu segon títol i el mallot de punts.

La Generalitat destaca el Benidorm Fest com a motor de turisme i economia

La Generalitat ha reforçat el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte turístic i econòmic. L'esdeveniment ha mobilitzat visitants i negocis amb una setmana de gales i activitats.

El vent deixa més de cent incidències en la Comunitat Valenciana amb ratxes de fins a 107 km/h

En les últimes hores, els bombers han atés més de cent avisos pel temporal, amb el major registre a La Pobla de Benifassà-Fredes. Les alertes per vent i risc d'incendis continuen actives.

Sánchez felicita el triomf de ‘T Estimaré’ al Benidorm Fest amb ‘Més amor i menys odi’

Pedro Sánchez ha felicitat a Tony Grox i LucyCalys per la seua victòria al Benidorm Fest amb 'T Estimaré'. Va compartir en X el vídeo de l'actuació i el missatge 'Més amor i menys odi'.

75-107: València Basket atropella al MoraBanc després d’un primer quart igualat

València Basket va véncer 75-107 en la pista del MoraBanc Andorra amb un vendaval de triples i un joc coral. Kameron Taylor va anotar 22 punts i Sergio de Larrea 17; Kyle Kuric va arribar a 25 en els locals.

Vent limita a 80 km/h l’AP-7 a Castelló i la pluja curta quatre vies principals

La DGT manté l'AP-7 limitada a 80 km/h entre Castelló i Vinaròs per ratxes de vent. Quatre carreteres de la xarxa principal seguixen tallades per pluja i hi ha desviament en l'A-6.

La interacció del públic desferma la guerra en l’obra de teamLab en el CAHH de València

La instal·lació 'The World of Irreversible Change' de teamLab, en el CAHH, replica el clima local i reacciona al tacte fins a escalar en una guerra irreversible. El centre obri en horari excepcional perquè el públic seguisca la seua evolució.