El València Basket visita este diumenge la pista del Morabanc Andorra amb un doble objectiu: defendre la seua segona plaça en la Lliga Endesa i mantindre les bones sensacions abans d’afrontar com a amfitrió la Copa del Rei. El xoc mesura la solidesa de l’equip en un tram de calendari exigent i amb la mirada posada a arribar amb confiança al torneig del KO.
El que hi ha en joc
Amb 14 triomfs, el conjunt taronja avantatja en una victòria a Barcelona, UCAM Murcia i Unicaja. Una nova derrota podria relegar-li d’eixa segona posició o, com a mínim, deixar-li sense marge per a protegir-la en les pròximes jornades. Un triomf, en canvi, li permetria sostindre la distància amb els seus perseguidors i aterrar en la Copa amb un impuls competitiu valuós.
Més enllà de la classificació, la dinàmica recent també pes. Després de caure a Badalona enfront del Asisa Joventut, el València va respondre este dijous amb un sòlid partit en l’Eurolliga davant el ASVEL Villeurbanne, una victòria que reforça el seu estat anímic i confirma el bon nivell mostrat en la competició continental. La qüestió és traslladar eixe rendiment a la Lliga en una eixida sempre incòmoda.
El desplaçament a Andorra arriba per a una plantilla carregada de viatges i minuts. La pista pirinenca no se li ha donat bé al València: ha perdut en cinc de les seues últimes set visites i la passada campanya va cedir 86-84 en un de les seues poques ensopegades en la acb. Eixe precedent, unit al desgast acumulat, obliga a gestionar esforços i a minimitzar errors en l’inici per a no anar a remolc.
L’Andorra també ha mogut fitxa en la banqueta. El croat Zan Tabak va substituir a Joan Plaza fa dos setmanes i es va estrenar amb una victòria a casa davant el Dreamland Gran Canària, un resultat que ha aportat aire a un equip que és tercer per la cua i que només compta amb una victòria de marge sobre el Sant Pau Burgos, en zona de descens. Les seues principals referències són els exteriors Shannon Evans, extaronja, i Kyle Kuric, al costat de l’interior Artem Pustovyi, una combinació que reunix amenaça exterior i centímetres en la pintura i que exigirà ajustos defensius del perímetre al cércol.
Al València, el principal dubte és Matt Costello, que va acabar el partit europeu amb molèsties en el turmell. Hi ha altres jugadors amb xicotetes molèsties i, per la complexitat del viatge, el cansament acumulat i la proximitat de la Copa, s’espera que Pedro Martínez determine els descartes a València per a dosificar la rotació sense comprometre el pla del diumenge.
Una victòria a Andorra consolidaria la segona plaça i alimentaria les sensacions abans de la Copa. Una derrota, en canvi, estrenyeria la classificació i elevaria l’exigència d’un equip que aspira a arribar al torneig amb el millor to competitiu possible.



