18.9 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Castre: el derbi és especial per a l’afició i donarem el màxim

Luís Castro va remarcar este dissabte que el derbi del diumenge davant el València és especial per a l’afició del Llevant i va subratllar que l’equip farà el màxim perquè els seus seguidors isquen contents. Alhora, va insistir que el xoc es prepara amb la mateixa planificació que qualsevol altre, sense alterar rutines ni prioritats.

‘És un partit més per a guanyar, com tots els altres. Però sabem que per als aficionats és un partit especial. Com treballem perquè estiguen contents, sabem que si guanyem els donem més. Per a nosaltres és un partit més, el planifiquem igual. Però és especial per als aficionats i si podem donar-los una cosa més, ho donarem’, va dir Castro.

Preguntat per la rivalitat, va recalcar que la màxima intensitat es limita a la gespa i l’afronta com en qualsevol jornada: ‘Per a mi els derbis són per a guanyar-los, com la resta dels partits. Quan vas al terreny de joc tots són rivals. És rivalitat en el terreny de joc, has de donar el màxim, però no és diferent que la resta de partits, és el mateix que altres partits’.

També va posar en valor la seua experiència i el seu coneixement de l’ambient local: ‘Porte entrenant més de vint anys, sé el que són els derbis. Sé la importància per als aficionats. Porte temps a la ciutat, conec el que senten els aficionats (del Llevant). Quan eres al carrer o un aficionat parla amb tu coneixes el que els agrada. Les persones a l’interior del club també em diuen el que pensen. Tots els aficionats del Llevant treballen amb gent que és del València. És un partit que es viu abans i després, no es queda només en el dia del partit’, va afegir.

Enfocament al València i gestió de la plantilla

L’entrenador va explicar que, de cara a l’anàlisi, es va centrar en els últims partits de l’equip de Carlos Corberán i que el dol no té relació amb el de la primera volta a Mestalla. Va ironitzar que, si poguera preveure el que ocorrerà, ‘Si jo sabera el resultat, faria el Euromillón i guanyava, però no tinc eixa capacitat. M’agradaria, però no soc tan bo’. I va ressaltar les virtuts del rival sense perdre de vista on pot colpejar el seu equip: ‘Els dos equips són diferents en este moment. El València és un equip que té coses bones i coses menys bones. Té individualitats molt fortes, jugadors que poden fer la diferència en algunes situacions del partit. Col·lectivament té algunes coses que podem aprofitar i nosaltres, més que res, hem d’estar molt fortes i jugar el partit per a guanyar’.

Qüestionat per la tangana amb la qual va acabar el xoc de Mestalla, va evitar entrar en la polèmica: ‘Jo no sé el que ha passat, estic tan concentrat en el meu equip que si va haver-hi coses rares… no tinc molt temps per a perdre en cosetes’.

En el capítol de baixes i decisions, va avançar que el francés Ugo Raghouber no podrà jugar per molèsties derivades de l’esforç de l’últim partit de Lliga davant l’Athletic Club. No va revelar com cobrirà l’absència de Toljan per acumulació de grogues en el lateral dret, encara que va deixar clar que el pla està definit: ‘Tenim moltes solucions per a la dreta. Jugarem amb els onze que pensem que és el millor per al partit. És clar que l’onze de demà ho tinc decidit, no pot tindre molts dubtes un dia abans del partit’. Serà el seu primer derbi en la capital valenciana.

Malgrat que la setmana vinent espera un calendari exigent amb Vila-real i FC Barcelona, va assegurar que només pensa en el xoc més immediat i no contempla rotacions. A més, es va queixar de comptar amb menys descans que el Vila-real: ‘No hi ha un entrenador que li agrada tindre menys temps que els altres. No és el meu treball però no ho he comprés. Treballarem, perquè jo sabia que ara havíem de ser més resilients perquè estàvem guanyant partits i les persones ens començaven a mirar d’una altra forma. Barallarem així, no ja problema’.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El levantinismo rep a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua imatge en el seu primer retorn al Ciutat de València amb el València. El migcampista és titular.

Dimitrievski frena al Llevant i manté viu al València en el derbi (0-0)

El Llevant va tindre l'ocasió més clara amb una cabotada d'Iván Romero que Stole Dimitrievski va traure en el 16; el València, sense connectar amb Pepelu i Ugrinic, a penes va inquietar a Ryan.

El vent marca l’obertura de temporada en el Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo ha obert la temporada amb nou carreres concentrades en diumenge pel fort vent. Van Langendonck, Ruta, Bearman, Kräling i els GT i GT4 repartixen triomfs; Stromsted domina en prototips.

La DGT alça les restriccions de velocitat a Castelló pel vent

La DGT ha alçat el límit de 80 km/h en l'AP-7 de Castelló pel vent. Seguixen restriccions per a pesats en l'A-33 i en l'AP-7, amb alerta groga.

El Ciutat de València va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va corejar 'Pepelu és una rata' i va mostrar bitllets amb el seu rostre en el seu retorn al Ciutat. Els càntics, amb el lema 'Pepelu judas', van començar en els limítrofs i es van repetir durant el calfament.

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.

Demi Vollering conquista la Setmana Ciclista de la Comunitat Valenciana amb victòria al sprint a València

Demi Vollering es va imposar en l'última etapa a València i va assegurar la general de la dècima Setmana Ciclista. Va sumar el seu segon títol i el mallot de punts.

La Generalitat destaca el Benidorm Fest com a motor de turisme i economia

La Generalitat ha reforçat el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte turístic i econòmic. L'esdeveniment ha mobilitzat visitants i negocis amb una setmana de gales i activitats.