Renfe ha restablit este diumenge la circulació de trens en la Comunitat Valenciana després de la supressió de 18 servicis el dissabte per forts vents. Des de primera hora, els trens d’alta velocitat, llarga i mitjana distància circulen amb normalitat. El primer servici de llarga distància ha eixit a les 06.55 des d’Alacant cap a Barcelona (Euromed) i, en sentit contrari, a les 07.40 des de Barcelona amb destinació Cadis (Alvia), la qual cosa marca la reactivació de les rutes principals.
Normalitat progressiva en el Corredor Mediterrani
El dissabte van quedar afectats 12 trens de llarga distància (sis per sentit) del Corredor Mediterrani i altres 6 d’alta velocitat (tres per sentit) entre València i Castelló. Estes cancel·lacions van respondre a criteris de seguretat davant ratxes de vent que podien comprometre la circulació, per la qual cosa es va optar per suprimir servicis i ajustar l’oferta per a evitar incidències durant el temporal.
Amb la rebaixa de l’alerta per vent este diumenge s’ha représ la llarga distància (Euromed i Intercity) i la mitjana distància en els eixos València-Castelló-Vinaròs i València-Tortosa. La Rodalia, que no van registrar supressions el dissabte, funcionen amb normalitat. La jornada arranca amb horaris i freqüències habituals, si bé poden produir-se ajustos puntuals propis del restabliment total de l’operativa.
En l’àmbit portuari, l’Autoritat Portuària de Castelló ha reobert el port a les 04.50 i s’ha desactivat la situació 0 d’alerta. La reobertura permet reprendre maniobres i operacions d’atracada i càrrega programades després del tancament preventiu pel temporal, afavorint que l’activitat recupere el seu ritme habitual al llarg del dia.



