19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Pérez Llorca reforça el diàleg amb el TSJCV i destaca 101 milions per a seus judicials

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha traslladat este dilluns al president del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, Manuel Baeza, el compromís del Consell de reforçar la col·laboració i el diàleg permanent amb les institucions judicials després d’una reunió mantinguda en el Palau de la Generalitat.

En la trobada, Pérez Llorca ha emmarcat este compromís en l’objectiu que l’administració de justícia siga ‘més eficient, pròxima i al servici de la ciutadania’. Eixe propòsit, ha indicat, passa per una relació estable amb el TSJCV que facilite la coordinació institucional, la detecció precoç de necessitats i la planificació conjunta d’actuacions per a millorar el funcionament dels òrgans judicials.

Impuls i planificació d’inversions

El president ha assenyalat que des de l’Administració autonòmica s’està avançant en la planificació i inversió d’infraestructures judicials. En els dos últims anys s’han destinat 70 milions d’euros més que en l’anterior legislatura, fins a aconseguir els 101 milions, una injecció que, segons ha detallat, ha permés culminar les noves seus de Llíria, Gandia i Alzira.

La finalització d’estos edificis suposa ampliar capacitat i servicis, concentrar recursos en espais més funcionals i millorar l’atenció al públic. Estes actuacions també redunden en una major accessibilitat i en millors condicions de treball per als professionals, amb instal·lacions més segures i adaptades a les necessitats actuals.

El Consell ha subratllat que la inversió continuada permetrà consolidar la modernització de la xarxa judicial i prioritzar noves obres en funció del seu impacte directe en la ciutadania, amb la finalitat d’evitar colls de botella i fer més àgil la tramitació. En este marc, la interlocució amb el TSJCV s’ha presentat com una via per a avaluar resultats i ajustar la planificació quan siga necessari.

A la trobada també ha assistit la consellera de Justícia, Transparència i Participació, Nuria Martínez, la presència de la qual ha reforçat el caràcter operatiu de la reunió i la coordinació entre les àrees implicades en la política judicial del Consell.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.