16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Este dimarts el cel de la Comunitat Valenciana estarà poc nuvolós o buidat, amb temperatures en lleuger ascens o sense canvis i vent de l’oest i nord-oest d’intensitat moderada a forta. A l’interior hi haurà probabilitat de ratxes molt fortes al matí, un episodi de ponent que podrà elevar la sensació tèrmica al migdia però també complicarà la circulació en zones exposades i farà incòmodes les activitats a l’aire lliure.

Per a demà dimecres, Aemet preveu un cel poc nuvolós amb intervals de núvols alts. Les temperatures mínimes descendiran, mentres que les màximes ascendiran en la mitat sud i baixaran o es mantindran sense canvis en la mitat nord. El vent serà de l’oest moderat a fort, amb probabilitat de ratxes molt fortes a l’interior a la vesprada. Esta configuració anticipa matinades més fredes i vesprades una mica més temperades en el sud, amb major contrast tèrmic, i un ambient més fresc en el nord malgrat els clars.

El reforç del vent de l’oest concentrarà les ratxes més intenses en zones muntanyenques i corredors naturals, on les ràfegues tendixen a canalitzar-se. En la pràctica, serà aconsellable assegurar elements en terrasses i extremar l’atenció al volant en passos elevats i ports davant possibles bandades.

En les capitals de província, les temperatures màximes d’ahir i les mínimes de hui han sigut, respectivament: Castelló 26,2 i 14,4 graus; València 21,5 i 16,4; i Alacant 21,5 i 17,1. Estos registres reflectixen un ambient temperat en les hores centrals, especialment en el nord, i nits encara suaus en el litoral.

Predicció marítima

En aigües costaneres de Castelló es preveu vent de component oest força 3 a 5, localment 6 en el sud; de matinada serà temporalment variable 3 a 4 en el sud. L’estat de la mar anirà de marejadilla a forta maror, amb mar de fons del sud-oest d’al voltant d’un metre, per la qual cosa la navegació costanera pot ser moguda a primeres hores.

En el litoral de València bufarà vent de l’oest força 5 a 6 amb intervals de 7, amainant al matí a oest i sud-oest 4 a 5. Hi haurà ratxes i l’estat de la mar passarà de forta maror a marejadilla o maror conforme avance el matí.

A Alacant, el vent serà de component oest força 5 a 6 amb intervals de 7, amainant a 3 a 5 al matí. Amb ratxes, la mar anirà de forta maror a marejadilla o maror a mesura que disminuïsca la intensitat del vent, per la qual cosa s’aconsella prudència a les xicotetes embarcacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Qingtian reunix per l’Any Nou xinés als fills de la seua diàspora a Espanya

El comtat xinés de Qingtian es convertix per la Festa de la Primavera en punt de retrobament per a jóvens criats a Espanya, entre rituals, família i distància.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera reunió de la Comissió Mixta de la dana en Riba-roja

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat celebrarà el dimecres la seua primera reunió a Riba-roja de Túria, copresidida per Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres. La trobada fixarà l'orde del dia i coordinarà competències entre administracions.

Els ERTO van afectar 762 empreses i 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana en 2025

Els ERTO es van reduir en 2025: 4.506 procediments i 124.921 treballadors a Espanya. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 762 empreses amb ERTO i 16.670 empleats afectats.

PLD Space firma la primera missió espacial privada espanyola amb Sateliot per a 2027

PLD Space i Sateliot han tancat un contracte per a llançar en 2027 dos satèl·lits 5G D2D amb el coet Miura 5 des de la Guaiana Francesa. Suposa la primera missió espacial privada cent per cent espanyola.

Intervenen 608 quilos de marihuana en una empresa de La Safor que exportava a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha intervingut 608 quilos de marihuana en una empresa de cànem a La Safor. El negoci exportava a Europa i presentava indicis d'explotació laboral i manipulació prohibida.

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 i van afectar 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 fins a 4.506 procediments i van afectar 124.921 treballadors. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 16.670 afectats i 762 empreses amb expedients.

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.