Gran expectació mediàtica i només la família en la vetla de Tejero a Xàtiva

La vetla d’Antonio Tejero, l’ex tinent coronel que va protagonitzar fa 45 anys la temptativa del 23F, ha generat una notable expectació davant el tanatori Servisa de Xàtiva. La capella ardent, instal·lada a la sala 3, només ha admés el pas de la família i del seu entorn més pròxim, malgrat la presència de curiosos atrets pel desplegament de cambres.

Els familiars, entre ells els seus fills —amb Ramón, sacerdot— i els seus nets, han vetlat les restes des del matí i no han volgut fer declaracions als nombrosos mitjans apostats en l’exterior. Tejero ha mort a Alzira als 93 anys i el sepeli s’ha organitzat en un ambient de recolliment, amb accés molt controlat.

La presència d’una desena de càmeres de televisió ha despertat preguntes entre els vianants i ha provocat que alguns expressaren la seua opinió en veu alta. S’han sentit un crit de ‘feixistes’ des d’un cotxe, un ‘viva Tejero’ d’un ciclista, un ‘viva Franco’ des d’un altre vehicle i un insult a Pedro Sánchez. Uns altres han optat per missatges de comiat, com ‘Que Déu ho tinga en la seua glòria’. Estos episodis han evidenciat que la figura de Tejero ha continuat generant reaccions polaritzades dècades després del 23F.

Reaccions i control d’accés

A la porta, el guàrdia de seguretat ha frenat diversos intents d’entrada i ha recordat que l’accés era ‘només familiars‘. Una persona que ha acompanyat als seus ha explicat a l’eixida que esperaven este desenllaç, que Tejero no s’ha assabentat de l’ocorregut en els últims dies i que la filla ha assegurat que ja s’ha reunit amb la seua esposa, morta fa anys. L’empresari Francisco Ramírez ha assenyalat que ha acudit ‘a acomiadar a un amic’. Una altra assistent ha justificat la seua presència perquè, ‘per a bé o per a malament’, Tejero ‘és ‘història d’Espanya’; una més ha afirmat que ho veurà ‘en el cel’, que va ser ‘el millor’ però ‘traït’.

Al migdia s’han entregat dos centres de flors blanques: un enviat pels amics del seu fill Antonio i un altre pel Club Nàutic de Torre de la Mar, localitat malaguenya a la qual està previst traslladar les seues cendres. També han arribat flors de famílies i amics del mort i dels seus nets, així com una corona de la parròquia Verge Mare de Marbella —on és rector el seu fill Ramón— i una altra d’Espanya 2000 amb els colors de la bandera d’Espanya.

Des de la rotonda annexa al tanatori, ocupants de diversos vehicles han gravat amb els seus mòbils la llarga fila de càmeres. A l’hora de menjar s’ha presentat un home arribat des d’Albacete que ha entregat a la família un tricorni ‘d’un company seu caigut al País Basc’ i cinc roses ‘de la bandera d’Espanya’, i ha definit a Tejero com ‘un home d’honor‘ que ‘va viure com pensava’.

Flores, funeral i comiat

En l’entrada del tanatori s’ha col·locat un cartell en el qual es llig que Tejero ‘va morir en pau’ i es demana una oració per la seua ànima. El funeral s’ha fixat per a les 19 hores en un altre tanatori pròxim i el comiat s’ha plantejat en un format íntim, d’acord amb l’accés restringit a la capella ardent. La família ha preferit mantindre la privacitat i no realitzar declaracions públiques malgrat la intensa atenció mediàtica.

Tejero ha mort este dimecres, el mateix dia en què s’han desclassificat els arxius de la temptativa del 23F. Eixe encreuament de dates ha reavivat l’interés informatiu i ha multiplicat el seguiment del seu últim comiat, encara que portes endins la família ha preservat el recolliment.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU