Anuncios

La jutgessa del cas DANA tomba l’acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez

La jutgessa rebutja celebrar un acarament per aclarir el retard de l’alerta És-Alert

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha rebutjat celebrar un acarament entre la exconsellera Salomé Pradas i el subdirector d’Emergències de la Generalitat, Jorge Suárez, sol·licitat per una de les acusacions particulars per a aclarir per què es va retardar l’enviament del missatge d’alerta És-Alert a la població el 29 d’octubre de 2024.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, la magistrada de Catarroja exposa en un acte que l’acarament és una diligència de caràcter excepcional. Recorda que només ha d’acordar-se quan no siga possible acudir a altres mitjans de prova per a acreditar els fets, d’acord amb la jurisprudència del Tribunal Suprem, que marca l’ús restrictiu d’este instrument processal.

Anuncios

En la seua resolució, la instructora subratlla que les qüestions que, segons el parer de l’acusació particular, pretenien aclarir-se mitjançant eixe acarament ja han sigut analitzades durant la fase d’instrucció. En concret, es referix al retard en l’enviament de l’avís És-Alert a la ciutadania, un element central de la causa penal, sobre el qual s’haurien practicat nombroses diligències d’investigació prèvies.

Per a la jutgessa, estes proves ja aporten la informació necessària sobre la presa de decisions i la cronologia de l’avís d’emergències. Considera que un enfrontament directe entre les versions de la exconsellera i del subdirector d’Emergències no afegiria dades rellevants ni pot substituir el valor de les diligències ja realitzades, que inclouen declaracions, documentació i altres mitjans de prova propis de la instrucció.

En definitiva, conclou la magistrada, la diligència d’acarament pretesa no pot atendre la finalitat interessada per l’acusació particular i, per això, ha de ser desestimada. La decisió implica que la investigació seguirà avant amb el material probatori ja incorporat al procediment i sense eixe contrast directe entre càrrecs polítics i responsables tècnics sobre el retard del Es-Alert.

Opció de declarar voluntàriament durant la instrucció

La jutgessa també recorda en l’acte que la exconsellera, que figura com investigada en la causa, manté la possibilitat de sol·licitar declarar voluntàriament en qualsevol moment del procediment si desitja rebatre les afirmacions que el subdirector general d’Emergències va realitzar com a testimoni. Subratlla que pot fer-ho quantes vegades considere oportú mentres dure la instrucció, la qual cosa li permet respondre a les versions ja incorporades al sumari sense necessitat de recórrer a un acarament formal.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.

Bernabé acusa el PP d’abandonar la Malva-rosa i d’embossar els projectes del barri

Pilar Bernabé acusa el govern de María José Catalá de mantindre paralitzats projectes clau a la Malva-rosa, com la VPP i la biblioteca, i de tindre la ciutat embossada pels seus embolics interns.

La jutgessa conclou que l’És_Alert per la DANA va ser tardà i es va bloquejar per dubtes jurídics i lingüístiques

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València conclou que l'avís És_Alert es va enviar tard i amb un missatge erroni després d'hores d'indecisió, dubtes jurídics i canvis lingüístics.

Nova setmana de vaga de metges en la Comunitat Valenciana del 18 al 22 de maig

Els metges de la Comunitat Valenciana afronten una nova setmana de vaga del 18 al 22 de maig per a denunciar la precarietat laboral, la sobrecàrrega assistencial i la falta de personal.

La vivenda en la Comunitat Valenciana s’encarix un 11,3% interanual fins a 1.963 euros per metre quadrat

El preu mitjà de la vivenda en la Comunitat Valenciana aconseguix els 1.963 euros per metre quadrat després de pujar un 2,3% en el trimestre i un 11,3% en un any, en un context de màxims històrics a Espanya.

Estenen fora de la UE la busca del condemnat per agressió sexual escapolit a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló ha ampliat la busca de Vicente L.G., condemnat a huit anys per agressió sexual, a l'àmbit internacional anara de la Unió Europea després de no ingressar a la presó en la data fixada.

Quatre de cada deu majors pot confondre la seua medicació per envasos similars, alerta una tesi de la UA

Una tesi de la Universitat d'Alacant revela que quatre de cada deu persones majors tenen dificultats per a distingir els seus medicaments quan els envasos i noms són similars, la qual cosa incrementa el risc d'errors de presa.

Presó provisional per a l’acusat de matar a un home en una perruqueria de València

Un jutjat de València envia a presó provisional sense fiança al jove de 26 anys detingut per la mort a ganivetades del seu company en una perruqueria del barri de Russafa.
Anuncios